شناسهٔ خبر: 67848394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقرار چهار پایگاه موقت فوریت‌های پزشکی ویژه اربعین در مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین و رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: چهار کانکس پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی جهت پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دکتر افشین دریانبرد شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: پس از جانمایی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در مرز شلمچه کانکس‌های موقت پیش بینی شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در محل‌های ۲ هکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه هشت هکتاری، بارانداز پایانه شلمچه مستقر شدند.

وی افزود :گرمای هوا در اربعین سالجاری یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای زائران خواهد بود و به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه‌ مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهید سلیمانی، کانکس‌هایی نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم شده که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین افزود: در صورتی که زائران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دچار علائم گرمازدگی شدند می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد پیش بینی شده در مسیرها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه زائران باید توصیه های آموزشی را جدی بگیرند، بیان کرد: تردد زائران در طول شب، مهم ترین نکته در پیشگیری از گرمازدگی است و استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی موثر باشد.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما