شناسهٔ خبر: 67860340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میانگین پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان بیش از ۷۰ درصد است

زنجان - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بالای ۷۰ درصد است و با شتاب‌بخشی فعالیت ها این روند شکل مطلوب‌تری به خود می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر قزوینیان روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار، با بیان اینکه سیاست ساخت مسکن همچنان ادامه خواهد یافت، افزود: با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی و با بهره گیری از تجربیات در دولت شهید رئیسی، اجرای این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طی یکماه گذشته با توجه ساختار نهضت ملی مسکن، اقدامات جدی تری انجام شد، اظهار داشت: عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آتی خواهد بود و تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز امیدواری کرد که فرصت طلایی در اطلاع رسانی برکات خوبی داشته و گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد، گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، با اشاره به اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی خواهد بود، بیان داشت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی(خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات با هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

قزوینیان، با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شد و هفت هزار واحد باقی‌مانده نیز امسال با تامین زمین، تخصیص پروژه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه قیمت تمام شده طرح های نهضت ملی مسکن متفاوت است، ادامه داد: قیمت تمام شده طرح ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوکها و واحدهای طرح شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

قزوینیان افزود: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع طرح ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است.

وی با اشاره به اینکه به صورت مستمر جلسات متعددی با نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان و محل کارگاه طرح ها برگزار می شود گفت: برگزاری این نشست ها بازخورد بسیار مثبتی تاکنون داشته، چرا که مشکلات هر طرح به صورت جداگانه رصد و پیگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه عمده طرح های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می شود، افزود: طی زمان بندی انجام شده، افتتاح طرح ها با سازندگان و پیمانکاران در استان قطعی شده تا خرداد سال آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می شود و عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن در سال جاری خواهد بود.

کمبود اعتبار در طرح های راهسازی زنجان

وی به در خصوص علل کندی طرح محور ابهر به قیدار نیز گفت: در مجموع کمبود اعتبار در تمامی پروژه های راهسازی از قبیل این پروژه مشهود است و برای پیشبرد آن نیز پیگیری های زیادی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان: «۲۸کیلومتر» از محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ به بهره برداری رسیده است.

سید احمد خلیلی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند، افزود: هم اکنون ۱۸۵ کیلومتر پیمان سپاری شده و در دست اجرا می باشد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی، به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

خلیلی به طرح هایی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و یاد آورشد: «۱۶کیلومتر» از قطعه دوم محور و «۱۲ کیلومتر» از قطعه چهارم محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ، همچنین حدود «۶کیلومتر» از محور زنجان _ بیجار و «۱.۵ کیلومتر» هم از محور ملاسرا-شفت به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: هفت پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق شده است.

این مسوول ادامه داد: این پروژه ها شامل محور زنجان _ بیجار، پروژه محور زنجان _ دندی، پروژه سلطانیه _ قیدار_ کبودرآهنگ، پروژه محور ابهر_قیدار، پروژه کلور – درام، پروژه محور زنجان_گیلوان_ منجیل، پروژه ترانزیت زنجان - ابهر _تاکستان و نیز محور شفت به ملاسرا که در دست اجرا است.

به گفته خلیلی، محورهای زنجان بیجار و زنجان دندی جزو پروژه‌های تفویضی به این اداره کل نبوده و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود.

نظر شما