شناسهٔ خبر: 67865731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

هفت طرح راهسازی زنجان با ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد

زنجان-مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هفت طرح ملی و استانی راهسازی در این استان با ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل سلیمانی گفت: این طرح‌ها در هشت محور اصلی شامل ۲ بانده شدن محور سلطانیه- خدابنده -کبودرآهنگ، راه اصلی منجیل - سه راهی طارم زنجان، زنجان- بیجار -تکاب، محور کلور - درام در طارم، تعریض محور ابهر - قیدار، احداث باند دوم زنجان- تاکستان و احداث راه اصلی ملاسرا -شفت - زنجان عملیاتی شده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات راهسازی در ۱۲ قطعه از این مسیرهای ارتباطی فعال بوده و ارزش روز قراردادهای در حال اجرا بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند که از این میزان در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر پیمان‌سپاری شده و در دست اجرا است.

وی بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌هایی که در حوزه مسکن و شهرسازی بر دوش دارد به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و افزایش کیفیت ترابری کشور نیز است، ادامه داد: هفت پروژه مهم راه در بخش راه‌وشهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق شده است.

سلیمانی با اشاره به طرح‌هایی که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: برخی از این طرح‌ها شامل ۱۲ کیلومتر از قطعه چهارم محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ، حدود ۶ کیلومتر از محور زنجان _ بیجار و ۱.۵ کیلومتر نیز از محور ملاسرا - شفت است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به پرسشی در زمینه دلایل کندی طرح محور ابهر به قیدار، ادامه داد: کمبود اعتبار در همه پروژه‌های راهسازی از جمله پروژه ابهر به قیدار پروژه وجود دارد که برای حل آن پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است.

نظر شما