شناسهٔ خبر: 67857616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین هماهنگی‌ها برای میزبانی شایسته از پیرغلامان حسینی در کرمان

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان صبح شنبه قبل از حضور در جلسه شورای اداری استان، جلسه هماهنگی های برگزاری اجلاس پیرغلامان را برگزار و بعد از آن نیز تقسیم کار مدیران استان را در این زمینه نهایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیار کریمان که به حسین آباد معروف است، زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که هیات‌داری‌اش زبانزد بود و هست، امسال میزبان بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور مهمانان ایرانی و نیز چند کشور است.

افتتاحیه این اجلاس روز سه شنبه نهم مرداد هفته جاری اعلام شده و قرار است پنجشنبه(۱۱ مرداد) به پایان برسد.

طی ماه های اخیر هماهنگی های کلی برای برگزاری شایسته این اجلاس انجام شده اما در روزهای منتهی به این همایش، آخرین برنامه ها و تقسیم کارها در حال انجام است و هر سازمان نیز بخشی از مسئولیت انجام کار را برعهده گرفته است؛ آنطور که در شورای اداری استان نیز تاکید شد، مقرر شده برای برخی آیین های این اجلاس، بعضی سازمان ها فعالیت های پشتیبانی را کمک کنند.

بیت‌الزهرا، حسینیه ثارالله و ‌گلزار شهدای کرمان، سه مکان مهم مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی میزبان برنامه های مهم اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان است.

آنطور که محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه هماهنگی برای اجلاس پیرغلامان گفت: شهید سلیمانی برای مجالس عزای اهل‌بیت(ع) و اباعبدالله حسین(ع) و روضه‌های خانگی و حفظ این جایگاه تلاش‌های فراوانی داشت.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص برنامه‌ها و پخش مستقیم اجلاس پیرغلامان از صدا و سیما باید انجام شود و رسانه‌های استانی در ابعاد مختلف به موضوع بپردازند.

استاندار کرمان با اشاره به جزییات برنامه های اجلاس پیرغلامان حسینی افزود: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه با ورود پیرغلامان و خادمان حسینی از مبادی ورودی به استان، مدیران‌کل فرودگاه، راه‌آهن و راهداری استقبال از آنها را خواهند داشت.

وی همچنین از پشتیبانی‌های برخی شرکت های معدنی و صنایع معدنی استان سخن گفت و ضمن تشکر از آنها اظهارداشت:افتتاحیه اجلاس ساعت ۱۷ عصر روز سه‌شنبه ۹ مرداد در محل گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

به گفته فداکار، صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد و دومین روز از اجلاس، مراسم شعر آیینی در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان و عصر همان روز، روضه‌های خانگی در ۳۲ مکان مشخص با حضور پیرغلامان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش بانوان حسینی نیز عصر چهارشنبه در محل سالن همایش‌های شهید سلیمانی استانداری کرمان تدارک دیده شده است.

به گفته استاندار، خادمان و پیرغلامان حسینی بعد از نماز معرب و عشا در ۱۰ مرداد ماه در محل بیت‌الزهرا (س)، خیمه عزای اهل‌بیت (ع) و خانه سابق شهید حاج قاسم سلیمانی حضور می‌یابند.

وی افزود: همچنین صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد و آخرین روز اجلاس، بازدید از اماکن تاریخی کرمان برای مهمانان پیش‌بینی شده و مراسم اختتامیه در محل حسینیه ثارالله بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

نظر شما