شناسهٔ خبر: 67856469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تداوم گرمای هوا ؛ تهران گرمتر می‌شود؟

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه (۶مرداد) برای اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با تداوم هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه (۶مرداد) برای اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با تداوم هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.  
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «در حالی که تداوم گرمای هوا تا فردا یکشنبه (۷ مرداد) در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، امروز شنبه (۶مرداد) در شمال آذربایجان‌های شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، گیلان و شرق مازندران، قزوین و زنجان بارش‌های رگباری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در واقع با تقویت نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر این مناطق بارش را خواهند داشت. در این مناطق شاهد کاهش دما در ۲ روز آینده خواهیم بود.»
کبری رفیعی افزود: «کاهش دما در این مناطق به شکلی است که دوشنبه (۸ مرداد) بارش‌ها در سواحل دریای خزر شدت پیدا می‌کند و علاوه بر استان‌های ساحلی خزر در خراسان شمالی نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.»
رفیعی ادامه داد: «روز سه شنبه (۹ مرداد) هم انتظار داریم که بارش پراکنده در سواحل خزر و خراسان شمالی ادامه پیدا بکند. همچنین بارش‌هایی مناطق جنوبی از جمله جنوب سیستان و بلوچستانف شرق هرمزگان و جنوب کرمان در ساعت‌های بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود که با رگبار و رعد و برق احتمالی همراه خواهد بود.»
به گفته رفیعی، پدیده وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک نیز در ۵ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویزه منطقه زابل مرکز، جنوب غرب کشور و همینطور استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی واقع شدند پیش‌بینی می‌شود. خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کیفیت دید می‌شود.
امروز شنبه (۶ مرداد) غرب دریای خزر و یکشنبه (۷مرداد) و دوشنبه(۸ مرداد) آب‌های دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم است.
بیشینه دمای امروز تهران حدودا به ۴۲ وکمینه دمای تهران به ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

همشهری ‌آنلاین

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما