شناسهٔ خبر: 67860638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان موسسه معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری به نیازمندان

مؤسسه معاضدت قضایی، وظیفه ارائه خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی رایگان به افراد نیازمندی است که توانایی پرداخت حق‌الوکاله وکیل دادگستری را ندارند، همچنین در سال جاری به طور مجموع ۲۶۶۲ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون وکلای دادگستری اصفهان، مؤسسه معاضدت قضائی یکی از زیرمجموعه‌های کانون وکلای دادگستری است که وظیفه آن ارائه خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی رایگان به افراد نیازمندی است که توانایی پرداخت حق‌الوکاله وکیل دادگستری را ندارند؛ این مؤسسه که بدون دریافت بودجه دولتی و توسط وکلای دادگستری اداره می‌شود، از سال ۱۳۱۵ و هم‌زمان با تصویب قانون وکالت صورت قانونی به خود گرفته و در حال فعالیت می‌باشد.

وکلای دادگستری بعد از اینکه به شغل وکالت نائل می‌شوند با ادای سوگند و امضای سوگندنامه، تعهدنامه‌ای را همزمان امضا می‌کنند که به انجام معاضدت قضائی متعهد شدند، یکی از تکالیف شغلی وکلای دادگستری به موجب بند ۱۷ ماده ۷۶ آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال (مصوب ۱۴۰۰) «پذیرش وکالت‌های معاضدتی و تسخیری تا چهار پرونده در سال و انجام اموری که بر اساس قوانین و مقررات از طرف کانون به وی محول می‌شود» است.

مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز به عنوان وظیفه ذاتی خود و در جهت تحقق عدالت قضائی و حمایت از حقوق اساسی مردم، همه روزه با ارائه خدمات حقوقی رایگان میزبان مراجعین می‌باشد.

بر اساس آمار سه ماهه نخست سال جاری که از سوی این مؤسسه اعلام شده، تعداد ۱۵۶ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی در فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۵۸ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی در اردیبهشت و تعداد ۳۸۸ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی در خرداد به وکلای دادگستری استان اصفهان ارجاع شده است.

به غیر از پرونده‌های مذکور در سه ماهه نخست سال جاری به طور مجموع ۲۶۶۲ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه‌کنندگان در ساختمان مرکزی مؤسسه معاضدت، دادگستری اصفهان، زندان مرکزی، نسوان و اصلاح و تربیت ارائه شده است.

نظر شما