شناسهٔ خبر: 67856440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

فرودگاه رامسر با اجرای طرح‌های توسعه‌ای آماده برقراری سفرهای خارجی می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: فرودگاه رامسر با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و همچنین راه‌اندازی ترمینال برای برقراری سفرهای خارجی آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمد محمدی بخش بعدازظهر امروز_شنبه ششم مرداد _ در آئین افتتاح توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه رامسر با اشاره به رشد ظرفیت دو برابری در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: ۶۰۰ هزار پرواز در سال در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ فرودگاه کشور به زائران اربعین خدمات دادند، افزود: برای بار سوم پروازهای اربعین در ادامه فعالیت دولت سیزدهم در روزهای آینده پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: طی مرداد و شهریور ۱۴۰۰ وضعیت صنعت هوایی در نازل‌ترین وضعیت با ویروس کرونا قرار داشت و در شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار داشتیم و از ۱۳ هواپیمایی هفت ایرلاین فعال بودند.

محمدی بخش با بیان اینکه در آن سال از ۳۰۰ هواپیما ۱۱۲ هواپیما زمین‌گیر بودند، افزود: ۳۷ هواپیما قابلیت برگشت به چرخه را نداشتند، درحالی که طی سه سال اخیر بالای ۱۰۰ فروند هواپیما به صنعت هوایی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش هوایی کشور نجیب و حکیم است و به صورت شبانه‌روز مشغول فعالیت هستیم، یادآور شد: در اربعین ۱۴۰۰ تعداد یک‌صد هزار مسافر هوایی جابه‌جا کردیم و هواپیماهای ۲۸ کشور خارجی با ایمنی و امنیت وارد کشور می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرودگاه رامسر با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و همچنین راه‌اندازی ترمینال برای برقراری سفرهای خارجی آماده شده است، خاطرنشان کرد: با توسعه اپرون و رمپ فرودگاه رامسر محدودیت‌های عملیاتی برداشته می‌شود و پروازهای خارجی در این فرودگاه برقرار خواهد شد.

نظر شما