شناسهٔ خبر: 67855642 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره) پیشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فاز دوم ترمینال شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که در حال ساخت است به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است.

صاحب‌خبر -

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته بعد از یک صد جلسه فشرده با کشور چین بالاخره قرارداد ساخت فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) با شرکت هاکان چین و قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شد .

 وی ادامه داد: ظرفیت فعلی فاز دو فرودگاه امام خمینی ۱۵ میلیون نفر بود که در قرارداد جدید ظرفیت این ترمینال به ۳۵ میلیون نفر افزایش یافت که در مجموع ظرفیت ترمینال دو فرودگاه امام خمینی به ۵۰ میلیون نفر می رسد.

چلندری با بیان اینکه  قرارداد ساخت ترمینال دو فرودگاه امام خمینی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت منعقد شده است گفت: در بخش فعالیت های کوتاه مدت  بخشی از کارها از جمله احداث باند فرودگاه و ایجاد پل های ارتباطی فرودگاه انجام شده و پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد رسیده است.

او ادامه داد: ۱۱۰۰ میلیارد تومان پروژه از جمله ساختمان یگان حفاظت و نصب دستگاه ارتباطی آماده افتتاح است. همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و قرارداد ساخت ۱۹ هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی منعقد شده است.

او افزود: در سال گذشته توانستیم درآمد فرودگاه را ۵ برابر کنیم و در سال ۱۴۰۳ هم نسبت به سال گذشته تا پایان سال درآمدهای فرودگاه را ۸ برابر خواهیم کرد.همچنین با راه اندازی ترمینال زیارتی سلام ۸۲ درصد از زائران رضایت ۱۰۰ درصدی داشته اند که این خود یک رکود بسیار مناسب برای کشور به شمار می رود ، آمادگی برقراری ۴ هزار پرواز از فرودگاه امام در بازه زمانی اربعین وجود دارد.

 

 

خبرنگار: محبوبه کباری

نظر شما