شناسهٔ خبر: 67852128 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رکورد ترانزیت حمل بار در بخش ریلی شکسته شد رکورد ترانزیت حمل بار در بخش ریلی شکسته شد

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در طی سه سال گذشته رکورد ترانزیت حمل بار را شکستیم به طوری که از یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن ترانزیت به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن حمل بار رسیده ایم.

صاحب‌خبر -

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم رونمایی از طرح‌های وزارت راه وشهرسازی با حضور مخبر سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه در ابتدای دولت که راه آهن بخش ریلی را تحویل گرفت ۳ هزار میلیارد در حوزه  لوکومتیو و انباشت عدم تعمیرات و بهسازی و نوسازی خطوط ریلی قرار داشت گفت: برای تکمیل این تعمیرات و نوسازی و بهسازی خطوط نیاز به تخصیص ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بود که با توجه به شرایط کرونا  در شرایط بسیار بدی قرار داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به فروکش شدن کرونا  وراه افتادن قطار‌های مسافری نیاز به  ورود ناوگان و لوکومتیو‌های مسافری بود که در دولت گذشته از ۱۵۰ لوکومتیو زیمنس زیر ۱۰ سال ۴۸ لوکومتیو

توقف دائم بوده و از ۱۰۲ لوکومتیو هم ۲۰ واگن خراب بود و تنها ۸۲ لوکومتیو امکان تردد داشت که از این تعداد هم تنها ۱۷ لوکومتیو اورهال شده بودند همچنین در بودجه راه آهن هم از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ همراه با کاهش نقدینگی و کاهش بودجه همراه بود به طوری که باید سالانه بودجه ۵۰ درصد افزایش یابد، اما در دولت‌های گذشته این روند کاهشی بوده است.

صالحی افزود: در طول سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ما بودجه خود را ۵۰ درصد افزایش دادیم، اما در سال ۱۴۰۳ در سه ماه ابتدای سال ما ۱۷۳ درصد بودجه خود را دریافت کرده ایم و این اقدام برای اولین بار در طول تاریخ راه آهن بوده که بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص بودجه داشته ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: عمق عقب ماندگی‌ها بسیار زیاد بوده و ما شاهد افزایش انباشت سرمایه‌ها بوده ایم و با این وجود تلاش کردیم که بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

صالحی بیان کرد: با ساخت ۴ هزارو ۵۸ واگن باری نو رکورد تاریخ حمل ونقل ریلی  شکسته شدو بیش از ۱۰۵ درصد نسبت به ۳۳ ماه مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید داشته ایم همچنین در حوزه تولید  لوکومتیو به ۹۳ دستگاه رسیده ایم و در بحث احداث و بهره برداری توانستیم ۸۸۳ کیلومتر خط ریلی را در دولت سیزدهم احداث کنیم که از این تعداد ۳۲۰ کیلومتر خط دوم و ۱۶۰ کیلومتر خطوط مربوط به اتصال بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بوده و  ۳۸۰ خطوط ریلی  جدید بوده است.

او گفت: در حوزه مسافری هم رکورد تعداد مسافر را دوبار شکستیم که برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ بود که به ۲۹ میلیون مسافر رسیدیم و در سال ۱۴۰۳ هم تعداد مسافر را به ۳۱ میلیون نفر رساندیم و در این مدت ما شاهد ثبت کمترین سوانح ریلی در این حوزه بوده ایم.

وی اظهار کرد: در حوزه ترانزیت هم در دولت سیزدهم رکورد تاریخ حمل ونقل ترانزیت شکسته شد و ما توانستیم یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن ترانزیت را به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با رشد ۷۰ دصدی برسانیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

<div id="video-display-embed-code_19614540"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8786347/19614540?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما