شناسهٔ خبر: 67855425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند سارقان وسایل داخل خودرو در تبریز متلاشی شد

تبریز - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند ۶ نفره سارقان حرفه‌ای و سابقه دار محتویات داخل خودرو با ۶۰ فقره سرقت در تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "علی محمدی" روز شنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در تبریز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی گسترده و استخراج تصاویر سارقان از دوربین های مدار بسته محل های وقوع سرقت در نهایت موفق به شناسایی سه نفر از متهمان سابقه دار شده و پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی طی عملیات های جداگانه متهمان را در مخفیگاه های خودشان دستگیر کردند و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان دلالت دادند.

ارشدترین مقام انتظامی استان عنوان کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان، متهمان از قبول اتهام خودداری می کردند، اما با توجه به سوابق قبلی و دلایل مستند و مستدل موجود در پرونده، در نهایت متهمان لب به اعتراف گشوده و دیگر همدستان و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند.

سردار "محمدی" خاطر نشان کرد: در نتیجه ۳ متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر شده و سارقان به ۶۰ فقره سرقت قطعات خودرو معترف و با راهنمایی متهمان بازسازی صحنه های سرقت انجام شد.

وی ادامه داد: بنا به اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳ میلیارد ریال بر آورد شده که پرونده به همراه متهمان جهت ادامه دادرسی تحویل مراجع قضایی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی و تجهیز وسایل نقلیه خود به سیستم های ایمنی، از گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشیای قیمتی داخل خودرو حین ترک آن در اماکن عمومی خودداری کنند.

نظر شما