شناسهٔ خبر: 67855279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز: فعالیت فرهنگی نیازمند شناخت ذائقه مخاطب است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انجام فعالیت های فرهنگی نیازمند شناخت ذائقه مخاطب به خصوص قشر جوان و نوجوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مطهری اصل روز شنبه در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با تاکید بر نیازسنجی و شناخت ذائقه مخاطب به عنوان بایدهای ضروری یک کار فرهنگی، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید کانون وحدت بین عناصر مدیریتی و اجرایی خانه های خدا باشند و فعالیت خود را به جذب حداکثری جوانان و نوجوانان معطوف کنند.

وی با اشاره به رسالت مهم نیروهای فرهنگی در مقابله با آسیب ها و هجمه های غرب، اظهار کرد: بچه های مسجد با پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه فرهنگی با دیگر نهادها باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت پیشبرد اهداف مذهبی و دینی استفاده کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل تاثیر مثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد را وسیع دانست و ادامه داد: این فعالیت ها بیشتر بر محوریت تدوین برنامه های مختلف در حوزه برادران متمرکز است و امیدواریم برنامه ها و فعالیت های مربوط به حوزه بانوان نیز به شکل پررنگ تری دنبال شود، چون استعداد بالای دختران جوان و نوجوان در طرح و حل مسئله ایجاب می کند کانون های فرهنگی هنری مساجد بر روی این قشر با هر سلیقه و ذایقه ای که هستند سرمایه گذاری گسترده ای انجام دهد.

وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با تعلیم و تربیت دختران آگاه و فرهیخته موجب گسترش دینداری و ارزش های معنوی و الهی در بین جامعه بانوان باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: حدود ۲۷ هزار کانون مسجد در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد بالغ بر یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان در حال ارائه خدمات مختلف به جوانان و نوجوانان هستند.

مرتضی شفیعی با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر تحولی، شاهد پویایی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سال های اخیر هستیم، افزود: این مسیر ارزشمند بایستی با همت همکاران ستادی در استان و بهره مندی از رهنمودهای ائمه محترم جمعه و جماعت تداوم‌ و استمرار داشته باشد.

نظر شما