شناسهٔ خبر: 67855064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افتتاح ۳ پروژه بزرگ عمرانی و زیربنایی وزارت راه و شهرسازی

۲ طرح توسعه ترمینال فرودگاه‌های ایلام و رامسر و خط آهن ۴۰ کیلومتری بامدژ-اهواز با حضور سرپرست ریاست جمهوری به صورت وبیناری و به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر صبح امروز شنبه در آخرین روز کاری دولت سیزدهم سه پروژه عمرانی و زیربنایی وزارت راه و شهرسازی را به شکل ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.

در این مراسم ابتدا ترمینال فرودگاه شهدای ایلام به شکل رسمی به بهره‌برداری رسید.

این ترمینال که احداث آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده، تا سال ۱۴۰۰ به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد رسیده بود.

با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی بر اساس رویکرد دولت سیزدهم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار، تکمیل این ترمینال با مساحت ۵ هزار و ۸۸۷ متر مربع و ظرفیت ۷۰۰ هزار مسافر در سال در دستور کار قرار گرفت. هزینه‌های صرف شده برای این ترمینال به ارزش روز بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال است.

در ادامه این مراسم طرح توسعه ترمینال فرودگاه رامسر نیز که در سفر استانی رئیس جمهور شهید به تصویب رسیده بود، به صورت وبیناری، به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این ترمینال که ظرفیت مسافر فرودگاه رامسر را از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار نفر در سال افزایش خواهد داد با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان (به ارزش روز برای ساخت و توسعه ترمینال و زیرساخت تاسیساتی) احداث شده است.

همچنین برای افزایش ظرفیت فرود و پارک هواپیما نیز توسعه اپرون این فرودگاه به متراژ ۴۵ هزار مترمربع با روسازی بتنی احداث و تعداد ۳ موقعیت پارک هواپیما جهت پرواز‌های خارجی، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به ارزش روز احداث شده است.

خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک نیز سومین پروژه‌ای بود که امروز با حضور مخبر به بهره‌برداری رسید.

این طرح در حد فاصل بامدژ به اهواز به طول ۴۰ کیلومتر احداث شده است.

طول کل این مسیر ۱۴۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن پیش از این به افتتاح رسیده بود.

این قطعه از این خط‌آهن دارای ۴ ایستگاه بوده و علاوه بر افزایش ظرفیت حمل مسافر و بار، باعث افزایش سرعت سیر قطار‌ها و افزایش ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایجاد ۸۰ نفر فرصت شغلی خواهد شد.

هزینه زیرسازی و روسازی به روز اجرای این قطعه ۴۰ کیلومتری که در ۳ بلاک بامدژ-خاور، خاور-نظامیه و نظامیه-اهواز اجرا شده، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما