شناسهٔ خبر: 67853562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شماره یک تراکتور از روی همه رد شد

جنجال با آدرنالین هزار توسط علیرضا بیرانوند: از جدایی پرسپولیس تا درویش و علی پروین!

شماره یک تراکتور از روی همه رد شد علیرضا بیرانوند در خصوص جدایی از پرسپولیس صحبت‌های مهمی را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی و سالهای گذشته پرسپولیس یکی از نقل و انتقال‌های مهم سالهای اخیر فوتبال ایران را با پیوستن به تراکتور رقم زد و این جدایی با توجه به قرارداد داشتن او و فسخ یکطرفه‌اش جنجالی شد.

بیرانوند که برای گذراندن تست‌های پزشکی به همراه تیم تراکتور به ایفمارک رفته بود، صحبت‌های مهمی در مورد این تصمیم جنجالی به زبان آورد که آن را می خوانید.

*حضور در ایفمارک

خداراشکر اتفاقی است که هر فصل برای تیم‌ها میفتد‌. کار بزرگی است چون بازیکن‌ها از وضعیت جسمانی خودشان متوجه بشوند و برای ادامه فصل مشکلی نداشته باشند. 

*حضور مهدی تاج در ایفمارک

آقای تاج عزیز و بزرگ یکی از آدم‌های زحمتکش فدراسیون هستند که برای وضعیت ورزش مخصوصا فوتبال تلاش می‌کند. امیدوارم محبت‌های ایشان را جبران کنیم. انشاالله برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی استارت بزنیم و انشاالله اتفاقات خوبی بیفتد.

*کار با اسکوچیچ

آقای اسکوچیچ یک مربی با دانش است که همه او را می‌شناسید‌ تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. یکی، دو تا بازی دوستانه ملایم داشتیم چون در بدنسازی بودیم. تیم خیلی خوبی آقای زنوزی و باشگاه تراکتور بسته و امیدوارم انشاالله سال خوبی داشته باشیم. آقای اسکوچیچ آمده ایران که خیلی چیزها را ثابت کند و به همه اتفاقاتی که افتاد در تیم ملی را ثابت کند. ما حمایتش می‌کنیم به عنوان بازیکنی که دو سال با او کار کردیم.

*تصمیم بزرگ جدایی از پرسپولیس

تصمیمی گرفتم و دوست داشتم یک چالش جدیدی در زندگی‌ام بیاورم. فوتبال ما هم تمام می‌شود و باید سمت مربیگری برویم و باید جاهایی که برای مربیگری به درت می‌خورد بروی. یک باشگاه بزرگ را انتخاب کردم که هواداران پرشور زیادی دارد و مطمئنم که تیم تراکتور امسال تیم خوبی دارد‌. از هواداران تراکتورسازی که همیشه حمایت کردند و یار دوازدهم تیم‌شان بودند خواهش می‌کنم که حمایت کنند و تیم‌مان را کمک کنند. ما فقط دلگرمی‌مان این هواداران هستند. با قهرمانی تراکتور می‌توانند سالهای سال شاد باشند. امسال در سه جام می‌جنگیم و تمام تمرکزم را در تمرینات گذاشتم و الان فقط به بازی اول‌مان با مس رفسنجان فکر می‌کنم و امیدوارم بازی اول را با قدرت پیش ببریم.

*از پرسپولیس شکایت می‌کنم

به نظرم اتفاقی است که افتاد. من صحبتی از مدیرعامل پرسپولیس شنیدم که گفته بود پول تمام فصل را به آقای بیرانوند داده‌ایم ولی من امروز با آقای سلیمانی صحبت کردم که از پرسپولیس بابت طلبی که دارم شکایت کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد‌. یک صحبتی در برنامه فوتبال برتر کرده بودند که آن بیست درصد آپشن است‌. آپشن به این می‌گویند که اگر کسی تمام بازی‌ها را انجام بدهد پنج درصد بگیرد. یا رضایت سرمربی بگیرد ۱۰ درصد و تا بیست درصد میتوانی آپشن بگیری.

*کار پرسپولیس غیر اخلاقی بود

 ماساژور و تدارکات پرسپولیس زنگ می‌زدند و گریه می‌کردند و همه‌شان قربانی من شدند متاسفانه. کاری که با من کردند مجبور بودند روی تدارکات و پزشکان پرسپولیس هم انجام بدهند. پاداش چیزی است که تشویق کننده و تحریک کننده برای کارهای سخت است. ما در کورس بودیم و پاداش دادید. بچه‌های ما این پاداش را که گفتند اگر بردید ۲۰ میلیون ۳۰ میلیون می‌دهیم برای خیریه و جهیزیه هزینه کردند و همه‌اش در کار خیر بودند و همه بزرگی می‌کنند. ولی پاداش‌هایی که برای روحیه دادید را از قرارداد پایه کم کردید که کار غیر اخلاقی بود که باشگاه پرسپولیس انجام داد‌. شما به عنوان پدر به فرزندتان وقتی کاری می‌کند پاداش می‌دهید ولی اینکه از قرارداد کسر کنید غیر اخلاقی و یک توهین بزرگ است.

*صحبت‌های سروش رفیعی

هم‌بازی‌های سابقم مثل سروش رفیعی، سال‌های خوبی با هم داشتیم. به هرحال سروش هم خیلی زحمت کشید. او هم ناراحت شد چون دوست داشت بیرانوند و ترابی را برای لیگ نخبگان داشته باشد. من، ترابی و دانیال تصمیماتی گرفتیم که در همه دنیا چنین تصمیماتی می‌گیرند. من هم یک اتفاقاتی برایم افتاد‌. احترام می‌گذارم به بچه‌های پرسپولیس و هرکسی که به من انتقاد کرد. آزادشان می‌گذارم و اصلا ناراحت نمی‌شوم. به هرحال شاید دوست داشتند پیش‌شان باشم. 

*دوست نداشتند در پرسپولیس بمانم

تصمیم من واقعا عادلانه بود چون از بیرون و پیشکسوتان عزیز اتفاقاتی می‌افتاد. من شاید دوست نداشتم این اتفاق بیفتد ولی باید بگویم دوست نداشتند که این فصل بیرانوند در پرسپولیس بماند. بعد از اینکه فسخ کردم آدم‌های بزرگی واسطه شدند که به پرسپولیس برگردم ولی من صدای مدیرعامل و بقیه را شنیدم. یک‌سری پیشکسوتان گفتند بیرانوند حق ندارد برگردد و اگر برگردد خودت می‌روی و صدایی بود که از آقای درویش شنیدم.

*قرارداد با تراکتور

او در مورد اینکه گفته می‌شد او باتوجه به قرارداد بستن با تراکتور نمی‌تواند برگردد گفت: چه قراردادی بسته بودم؟ قراردادی که من با تراکتور بستم ده روز پیش بود‌. من آن موقع توافقی با تراکتور نداشتم.

*پیشنهاد استقلال در این فصل

استقلال تیم بزرگی است و پارسال اتفاقاتی افتاد و امسال هم دوستان پیشنهاداتی می‌دادند ولی من اصلا فکر نمی‌کردم چون خودم وحشتناک زیر فشار بودم و داشتم هواداران را اذیت می‌کردم. سعی کردم تصمیم عادلانه‌ای بگیرم که به خودم، تیمم و تیم ملی کمک کنم.

انتهای پیام/

نظر شما