شناسهٔ خبر: 67853548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولید موتورهای کم مصرف راهی برای حل بخشی از مشکل ناترازی برق

سحر بابایی

یک کارشناس حوزه انرژی کفت: تولید موتورهای کم مصرف برای رفع بخشی از مشکل ناترازی ۱۷۰۰۰ مگاواتی موثر است که می‌تواند در دولت چهاردهم اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

مسعود دشتی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه بخشی از راهکار های نوین و جایگزین در پوشش ناترازی برق در دولت چهاردهم، اظهار کرد: حل جامع موضوع ناترازی در حوزه انرژی و برق وابسته به ۲ مولفه تاثیرگذار؛ ورود تکنولوژی روزآمد  و کارآمد جدید به کشور جهت بهینه سازی عملکرد جاری و متعاقبا بومی سازی محیطی آن در اقلیم کشور و ورود سرمایه خارجی و جذب سرمایه سرگردان داخلی است.

وی افزود: بطور خاص از جمله رویکردهای کوتاه مدت و میان مدت دولت چهاردهم در خصوص رفع ناترازی برق کشور، گسترش نیروگاه های کوچک تولید برق به وسیله صفحات و باتری های جذبی خورشیدی در اقلیم های فلات مرکزی و جنوبی و شرقی کشور همچنین گسترش شبکه  توربین های بادی در اقلیم های شمالی و غربی کشور خواهد بود.

این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: بی شک هر دو راه حل جایگزین تامین کسری برق کشور، نیازمند تکنولوژی بهینه روز دنیا و جذب سرمایه متناسب خواهد بود.

به گفته درخشان ضمن اینکه هر دو راه حل با رویکرد حفظ خاک و آب و هوا اجرا خواهد شد که ضمن اجرای میثاق های ملی و جهانی حفاظت از محیط زیست رعایت می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما