شناسهٔ خبر: 67852920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان تشریح کرد

جزییات پرونده فساد فوتبال / ۱۸ نفر تحت تعقیب و بازداشت هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در رابطه با پرونده فوتبال مس رفسنجان، تاکنون ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضائی مراجعه کرده‌اند و از آنان تحقیقات لازم به‌عمل آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در تشریح جزئیات آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال با اشاره به اینکه ۱۸ نفر تحت تعقیب قضائی قرار دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۹ نفر احضار شده‌اند که دو نفر از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال بود ند که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند و هفت متهم دیگر با قرارهای متناسب آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای ۹ نفر دیگر مهلت زمانی چند روزه تعیین شده است تا برای ارائه توضیحات و انجام تحقیقات بیشتر به دستگاه قضائی مراجعه کنند، افزود: پرونده در دستگاه قضائی استان کرمان در حال رسیدگی است، برخی از افراد پرونده ساکن تهران هستند و درخواست داشتند که نیابت قضائی به تهران داده شود که اعطای نیابت به شهر دیگری طبق نظر قاضی محترم رسیدگی کننده عمل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هم‌چنین در خصوص افرادی که تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند، توضیح داد: شش نفر از متهمان از اهالی رسانه‌های مجازی، مکتوب و مرتبط با مباحث و موضوعات ورزشی فعال هستند و از رسانه ملی کسی به عنوان متهم در این پرونده نیست، تا امروز سه نفر از اصحاب رسانه به دستگاه قضائی مراجعه کرده‌اند و پس از ارائه توضیحات و با قرارهای قضائی مناسب آزاد شده‌اند و سه نفر دیگر به عنوان مطلع به دستگاه قضائی دعوت شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون پای سه باشگاه لیگ برتری به این پرونده باز شده است و دو نفر از مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز تحت تعقیب قضائی قرار دارند که با قرار تأمین مناسب آزاد هستند، دو نفر از مدیران عامل سابق و فعلی باشگاه‌های لیگ برتری نیز از متهمان این پرونده هستند که آنان نیز با قرار متناسب آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: در این پرونده هشت نفر از مسئولان فعلی و سابق فدراسیون فوتبال متهم هستند که از برخی از آنان تحقیقات انجام شده و برخی دیگر قرار است طی روزهای آینده به دستگاه قضائی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آنچه که در دستگاه قضائی استان اهمیت دارد، دقت در رسیدگی به این پرونده همراه با سرعت است و نهایتاً آن چیزی که قابل ارائه به افکار عمومی باشد، سریعاً به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

تشکیل کمیته قضائی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تشکیل کمیته‌ای قضائی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال خبر داد و گفت: امروز صبح در جلسه شورای معاونان دادگستری استان مصوب شد، یک تیم پنج نفره شامل مسئولان قضائی استان و قضات با تجربه به رفسنجان اعزام و این پرونده را با دقت لازم بررسی کنند و در این رابطه هم دقت در رسیدگی و هم عناوین اتهامی و دلایل و مدارک کاملاً مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضائی در استان کرمان ماست که برای رسیدن به این هدف، دستگاه قضائی نظارت‌های لازم را از سوی دادستان‌ها، معاونین قضائی دادگستری با استفاده از گزارش‌های نیروهای اطلاعاتی انتظامی و نظامی اعمال می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اطلاعاتی، قضائی و انتظامی وجود دارد و هرجا فساد کشف شود، بی‌درنگ ورود خواهیم کرد، فساد خط قرمز عدلیه است و ضمن بازدارنده بودن جنبه پیشگیرانه داشته و درس عبرتی برای مفسدین است.

نظر شما