شناسهٔ خبر: 67852565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست گیلان:

جوجه پرستوهای دریایی تالاب انزلی رصد می‌شوند

مریم روشندل

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره در ابتدای مرداد ماه امسال در حوزه غرب تالاب بین‌المللی انزلی حلقه‌گذاری شدند.

صاحب‌خبر -

حمزه عشوری امروز ششم مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حلقه‌گذاری جوجه پرستوهای دریایی در تالاب بین‌المللی انزلی، اظهار کرد: در نخستین روزهای مرداد ماه امسال با اعزام تیم کارشناسی و تخصصی از اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منطقه غرب تالاب بین‌المللی انزلی (از ماهروزه تا کرکان) در مساحتی بالغ بر شش هزار هکتار، از مجموع بیش از ۷۰۰ کلونی و آشیانه شناسایی شده، نسبت به حلقه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره، اقدام شد.

جوجه پرستوهای دریایی تالاب انزلی رصد می‌شود

 وی افزود: حلقه، مانند شناسنامه پرنده بوده و سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت بیولوژیکی و اکولوژیکی پرنده را با حلقه‌گذاری رصد می‌کند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از جمله نتایج رصد را آگاهی از مسیرهای مهاجرت، محل‌های تولید مثل، تغذیه، آثار و عوارض محیطی بر گونه و تهدیدها دانست و از افراد محلی و کسانی که حلقه‌ها به دستشان می‌رسد خواست، حلقه را به عنوان شناسنامه پرنده تلقی کرده و به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا پاسگاه‌های محیط‌بانی تحویل دهند.

عشوری تصریح کرد: پرستوی دریایی تیره با ۲۵ سانتی‌متر طول بدن، زیرتنه خاکستری، تارک یا پیشانی سیاه، چانه سفید با منقار قرمز و زیر بال‌ها و دم دو شاخه پرنده‌ای پرجنب و جوش و دارای صدای بلند است که از ماهی و آبزیان کوچک تغذیه می‌کند.

وی افزود: این پرنده در ایران به تعداد فراوان دیده می‌شود و تالاب انزلی به ویژه منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سرخانکل و بخش غربی تالاب در حوزه آبکنار و خمیران از زیستگاه‌های تولید مثلی این پرنده است.

انتهای پیام 

نظر شما