شناسهٔ خبر: 67855947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حلقه‌گذاری جوجه‌های پرستوی دریایی در تالاب انزلی + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از حلقه‌گذاری بیش از ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره در حوزه غرب تالاب بین‌المللی انزلی در مرداد امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری ظهر امروز _شنبه ششم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین روزهای مرداد ماه جاری با اعزام تیم کارشناسی و تخصصی از اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منطقه غرب تالاب بین‌المللی انزلی (از ماهروزه تا کرکان) در مساحتی بالغ بر شش هزار هکتار، از مجموع بیش از ۷۰۰ کلونی و آشیانه شناسایی شده، نسبت به حلقه گذاری تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره، اقدام شد.

وی افزود: حلقه مانند شناسنامه پرنده است و سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت بیولوژیکی و اکولوژیکی پرنده را با حلقه گذاری رصد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، آگاهی از مسیرهای مهاجرت، محل‌های تولید مثل، تغذیه، آثار و عوارض محیطی بر گونه و تهدیدها از نتایج رصد جوجه‌های پرستوی دریایی اعلام و خاطرنشان کرد: از افراد محلی و کسانی که حلقه‌ها به دستشان می‌رسد خواست، حلقه را به عنوان شناسنامه پرنده تلقی کنند و به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا پاسگاه‌های محیط بانی تحویل دهند.

عشوری تاکید کرد: پرستوی دریایی تیره با ۲۵ سانتی متر طول بدن، زیر تنه خاکستری، تارک یا پیشانی سیاه، چانه سفید با منقار قرمز و زیر بال‌ها و دم دو شاخه پرنده‌ای پر جنب و جوش و دارای صدای بلند است که از ماهی و آبزیان کوچک تغذیه می‌کند.

وی گفت: این پرنده در ایران به تعداد فراوان دیده می‌شود و تالاب انزلی به ویژه منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سرخانکل و بخش غربی تالاب در حوزه آبکنار و خمیران از زیستگاه‌های تولید مثل این پرنده است.

نظر شما