شناسهٔ خبر: 67852159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ شهریور آخرین مهلت معرفی نامزدها به جایزه روستاآزاد

مریم رضایی

سازمان‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات فرهنگی، م‍ؤسسات ارتباطات بین‌الملل و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به وبسایت جایزه روستاآزاد فرم معرفی نامزد را تکمیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد شامل ۴ محور «فناوری حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگانی»، «نوآوری سیاستی» و «فرهنگ حکمرانی» برگزار می‌شود و جوایز این دوره نیز شامل ۶۰ سکه بهار آزادی، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد ملی علم، مدال و سپاس‌نامه است.

سازمان‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات ارتباطات بین‌الملل و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به وبسایت جایزه روستاآزاد به نشانی https://www.roostaazadprize.org  فرم معرفی نامزد را تکمیل کنند.

مرحوم رضا روستاآزاد (۱۳۴۰ تا ۱۹ مهر ۱۴۰۱) استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس این دانشگاه (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳)، دانش‌آموخته رتبه اول دبیرستان خوارزمی، دانش‌آموخته رتبه اول مقطع کارشناسی از صنعتی اصفهان، کارشناسی ارشد دانشگاه فنی استانبول/ UETU و دکتری واترلو کانادا/ Waterloo بود.

دکتر رضا روستاآزاد در زمستان ۱۳۹۶ دچار سکته مغزی شد. پس از چند هفته بستری شدن در بیمارستان بهبود یافت و در بهار ۱۳۹۷ به دانشگاه بازگشت. وی در تیرماه ۱۴۰۱ به‌ عنوان رئیس اندیشکده حکمرانی شریف انتخاب شد. مرحوم روستاآزاد مهرماه ۱۴۰۱ پس از تحمل یک‌ دوره بیماری در ۶۱ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت. معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و اندیشکده حکمرانی شریف به همراه گروهی از اعضای هیات‌علمی و دانشمندان و نخبگان، جایزه‌ای به نام وی را در حوزه فناوری و حکمرانی تاسیس کرده‌اند.

به نقل از دبیرخانه جایزه روستاآزاد، ۷ عضو جامعه دانشگاهی کشور، اعضای کمیته علمی جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد را تشکیل می‌دهند که شامل مرتضی زمانیان، معاون دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه امیرکبیر؛ ناصر باقری‌مقدم، قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان؛ مجید دهبیدی‌پور، مشاور رئیس دانشگاه صنعتی‌شریف؛ محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ علی مدنی‌زاده، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؛ سعید جبل‌عاملی، رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت و مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه امیرکبیر می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما