شناسهٔ خبر: 67851565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

فیبرنوری، بستری برای تحقق شعار گلستان، سرزمین هوشمند است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات استان گلستان، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان را از اهداف سند چشم انداز گلستان سرزمین هوشمند دانست که زمینه های مختلفی از جمله اشتغال، درمان و آموزش و حمل و نق و امنیت هوشمند را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ سید حامد قدس علوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: توسعه شبکه‌ فیبرنوری از اولویت‌های اصلی در سال‌های اخیر بوده است و پروژه‌های متعددی برای گسترش این زیرساخت مهم به اجرا درآمده که هدف اصلی آنها بهبود کیفیت خدمات اینترنتی و افزایش دسترسی به اطلاعات برای ساکنان استان گلستان بوده است.
وی افزود: سرمایه‌گذاری قابل توجهی بیش از ده هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان انجام شده است که در حوزه های ارتباطی استان بی نظیر است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص گسترش شبکه فیبر نوری گفت: در حال حاضر کلیه مناطق شهری و جاده ای استان تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی شبکه فیبرنوری، پهنای باند اینترنت با افزایش روبرو بود و زمینه ایجاد خدمات مختلف روی این بستر به وجود آمده است.
قدس علوی اضافه کرد: توسعه فیبر نوری در گلستان نه تنها بهبود وضعیت ارائه خدمات اینترنتی را به همراه داشته، بلکه نقش مهمی در ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این منطقه ایفا خواهد کرد و گامی مؤثر در جهت تحقق شعار گلستان سرزمین هوشمند برداشته شده است.

نظر شما