شناسهٔ خبر: 67850183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مادرانه‌هایی از جنس قرآن

مادران قرآنی با حضور پرشور خود در مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان، جلوه‌های زیبایی خلق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف شهرستان اصفهان تصاویر زیبایی از حضور «مادر و فرزندی» دربرداشت؛ از اولین ساعات آغاز برگزاری مسابقات در مرحله مقدماتی و نهایی، در کنار نوجوانان، جوانان، پیشکسوتان و اساتید قرآنی، کودکانی نیز در آغوش مادر خود در فضای مسابقات حاضر می‌شدند و جلوه‌های زیبایی از یک همراهی مادرانه به نمایش می‌گذاشتند.

حضور کودکان در محل مسابقات در برخی ساعات به قدری پررنگ بود که سراسر فضای مقبره علامه مجلسی (ره) را شوری کودکانه فرا می‌گرفت؛ از نوزادی در آغوش مادر تا خردسالی که قدم در جای پای الگوی زندگی خود می‌گذاشت، مهمانان ویژه این دوره از رقابت‌ها بودند.

مادرانه‌هایی از جنس قرآن

مادر حسین که از قاریان قرآن کریم بود از تأثیر انس با این کتاب آسمانی بر فرزند خود این‌چنین می‌گوید: از زمان بارداری با تلاوت قرآن مأنوس بودم و حالا که بیش از یک سال از تولد فرزندم می‌گذرد، برکات این کتاب الهی را می‌بینم؛ حسین این روزها با آواهای کودکانه خود با تلاوت من همراهی می‌کند.

مادرانه‌هایی از جنس قرآن

مادر دیگری نیز این‌طور بیان می‌کند: از افسردگی پس از زایمان به قرآن پناه بردم و اکنون می‌فهمم که در آن زمان راه نجات خود را به درستی پیدا کردم.

یکی از حافظان قرآن از خاطرات خوب فرزندانش در مسابقات قرآنی اینگونه یاد کرد: پسرم از کودکی در مسابقات همراه من بود و از همان زمان می‌گفت که می‌خواهم روزی قرآن را حفظ کنم و به مسابقات بروم؛ حضور کودکان در فضای مسابقات قرآنی چنین تأثیری دارد.

مادرانه‌هایی از جنس قرآن

مادر دیگری که از قاریان قرآن کریم بود گفت: مادر بودن نه‌تنها هیچ منافاتی با قاری قرآن بودن ندارد بلکه آثار معنوی فراوانی در خانواده ایجاد می‌کند.

عوامل اجرایی مسابقات تا حدود زیادی امکان نگهداری از فرزندان مادران حافظ و قاری قرآن کریم را فراهم کرده بودند اما برخی کودکان، آغوش پدر خود را در زمان مسابقه مادرشان ترجیح دادند؛ یکی از پدرانی که برای همراهی با همسر و نگهداری از فرزند خود در محل مسابقات حاضر شده بود اینگونه عنوان می‌کند: انس همسرم با قرآن کریم از همان ابتدای زندگی تأثیرات فراوانی در زندگی ما داشت و الان بیشترین برکات آن را در تربیت فرزندمان می‌بینیم.

حضور این بانوان در مسابقات نشان می‌دهد که می‌توان در کنار عمل به وظایف مادری و همسری، در مسیر قرآن نیز گام برداشت و تا حدی به رشد و پیشرفت رسید که در مسابقات حاضر شده و حتی رتبه کسب کرد. این مادران می‌توانند با حضور فعال خود در مسابقات و محافل قرآنی، در تشویق افراد دیگر به انس با قرآن تأثیرگذار باشند.

یک مادر قرآنی می‌تواند در تربیت نسلی شایسته و مأنوس با قرآن کریم که آینده جامعه خود را در دست بگیرد، مؤثر باشد؛ آینده‌سازان پرورش‌یافته در دامان این مادر، برکات فراوانی را برای جامعه اسلامی به دنبال خواهند داشت.

نظر شما