شناسهٔ خبر: 67849803 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فو

در ادامه شرایط دریافت وام فوری بانک ملت را دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

بانک ملت در قالب تسهیلات رشد به اشخاص حقیقی تا سقف 200 میلیون تومان و به اشخاص حقوقی تا سقف 1.5 میلیارد تومان وام فوری می‌پردازد.

بانک ملت در طرح رشد به کسانی که در این بانک حساب سپرده قرض الحسنه و میانگین حساب سه تا 6 ماهه دارند، وام با نرخ سود بین یک تا 23 درصد می‌پردازد. دریافت این وام سبب مسدودی حساب سپرده متقاضی نمی‌شود و در صورتی که وام‌گیرنده دارای حساب سپرده کوتاه‌مدت باشد، نرخ سود وام گیرنده از سپرده ای که نزد بانک دارد، پنج درصد تعیین شده است.

واجدان شرایط دریافت این وام، سپرده‌گذارانی هستند که به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند. ضمانت این وام توسط ضامن رسمی انجام می‌شود و هزینه‌های جانبی دریافت این وام، 200 هزار تومان شامل هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی است.

 نرخ بهره این تسهیلات بین یک تا 23 درصد و وابسته به مبلغ وامی است که وام‌گیرنده از بانک دریافت می‌کند. سقف مبلغ این وام برای اشخاص حقیقی 200 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 1.5 میلیارد تومان تعیین شده است.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام 60 ماه تعیین شده است و وام‌گیرنده در صورت دریافت وام 200 میلیون تومانی با مدت زمان بازپرداخت 60 ماهه و نرخ بهره 23 درصد، ماهانه ملزم به بازپرداخت 6 میلیون و 638 هزار تومان قسط به بانک است و کل مبلغ بازپرداخت در زمان سررسید به 338 میلیون و 365 هزار تومن می‌رسد.

بانک ملت به سربازان دارای کارت پایان خدمت وام فوری ۱۰۰میلیون تومانی اشتغال با سود ۱۸درصد و بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌کند. 

بانک ملت اعلام کرده پرداخت تسهیلات مرابحه برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده‌اند با معرفی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امکان‌پذیر است. سقف مبلغ وام حداکثر ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده و مدت بازپرداخت آن هم حداکثر ۵ سال (۶۰ ماه) اعلام شده است. 

این وام با عقد مرابحه و نرخ سود ۱۸درصد پرداخت می‌شود. پرداخت این وام با انعقاد قرارداد و سفته با ضمانت کاملا معتبر (کارمند دارای کسر اقساط و حساب جاری دارای معدل) یا وثیقه ملکی غیرمنقول داخل شهری (سند ملکی) امکان‌پذیر است. 

پرداخت وام صرفا به سربازان ترخیص‌شده دارای مهارت تعلق می‌گیرد که درخواست آنها از سوی گروه کاری مهارت و اشتغال کارکنان وظیفه که ذیل معاونت استانداری‌ها ایجاد شده است مورد تایید قرار گرفته و به بانک معرفی می‌شوند. متقاضیان و ضامنان باید فاقد هرگونه چک برگشتی و تسهیلات معوق در سیستم بانکی کشور باشند. 

این تسهیلات فاقد مسدودی حساب است و برای دریافت آن نیاز به میانگین حساب در بانک ملت نیست. بنا بر این گزارش پیش از این در خبرها آمده بود: این تسهیلات به سربازان وظیفه‌ای که در ایام خدمت موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از ادارات و سازمان‌های مربوطه (فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و ...) شده‌اند و طی سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و سه ماه اول ۱۴۰۰ از خدمت مقدس سربازی ترخیص شده‌اند تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام فوری بدون ضامن

متقاضیان دریافت این تسهیلات از بانک ایران زمین‌، ابتدا باید در این بانک حساب کوتاه‌مدت عادی افتتاح کنند. در دومین گام باید با سپرده‌گذاری حداقل مبلغ 10 میلیون تومان در حساب خود، بین چهار تا 9 ماه میانگین حساب ایجاد کند. به این ترتیب، متقاضی می‌تواند معادل 150 درصد مبلغ سپرده خود، تا سقف 300 میلیون تومان وام دریافت کند.

متقاضی باید با معرفی ضامن رسمی و ارائه اعتبار شغلی و سفته به بانک ایران زمین ضمانت دهد که قادر به بازگرداندن مبلغ کل و سود آن به بانک است. همچنین وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار و سابقه داشتن چک برگشتی باشد. 

بانک ایران برای سود وام طرح انتخاب پلاس را 23 درصد تعیین کرده است. همچنین مدت زمان بازپرداخت این با احتساب رقم سقف وام و مدت میانگین حساب وام‌گیرنده، بین 12، 18 و 24 ماه متغیر است. طوری که برای وام 100 میلیون تومانی 12 ماه، وام 200 میلیون تومانی 18 ماه و برای سقف وام 300 میلیون تومانی 24 ماه زمان برای امر بازپرداخت لحاظ شده است.

حال اگر سقف وام 300 میلیون تومان لحاظ شود، طی فرایند 24 ماهه بازپرداخت، وام‌گیرنده باید در هر قسط ماهانه مبلغ 15 میلیون و 711 هزار تومان به بانک ایران زمین پرداخت کند. البته علاوه بر سود وام، هزینه‌های جانبی اعم از تشکیل پرونده نیز از دیگر پرداختی‌های وام‌گیرنده است.

نظر شما