شناسهٔ خبر: 67849495 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد بوشهر: رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد بوشهر:

استان بوشهر به قطب صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل شده است استان بوشهر به قطب صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل شده است

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر باعث شده تا این استان به قطب صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

سیدحسین رضوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد:این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی با اشتغال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم که بیشتر نیرو‌های متخصص بومی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بوشهر هستند انجام شده است.

وی افزود: در گذشته تمام نیاز‌های آزمایشگاهی فعالان اقتصادی در خارج از استان تامین می‌شد، اما با ایجاد زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدماتی نظیر ارزیابی و انطباق کالا‌های وارداتی، صادراتی و تولیدی، بازرسی فنی، نمونه‌برداری و تعیین ماهیت در گمرکات بوشهر، سایر استان‌ها کشور نیز از این خدمات بهره می‌برند.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: وجود شرکت‌های آزمایشگاهی استاندارد به‌عنوان وجه تمایز با دیگر استان‌ها به‌عنوان یک ویژگی مورد توجه بازرگانان کشور واقع شده و باعث رونق هر چه بیشتر بنادر و گمرکات این استان شده است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های استان با استفاده از تجهیزات پیشرفته توانسته‌اند ظرفیت خوبی در رونق اقتصاد و تجارت استان ایجاد کنند و با کاهش زمان ارائه خدمات از ۱۱ به ۶ روز بازرگانان کشور تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این ظرفیت استان بوشهر دارند.

رضوی یادآور شد: با حمایت‌های اتاق بازرگانی بوشهر نخستین تشکل آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در استان بوشهر راه‌اندازی شد که با گذشت زمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد پیدایش صنعتی جدید در استان هستیم.

نایب رئیس انجمن آزمایشگاه‌های ایران از صاحبان صنایع، بازرگانان، تولیدکنندگان، محققان و پژوهشگران به ویژه در حوزه صنایع نفت و گاز خواست از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از مسئولان استانی نیز خواست با وضع قانون و پیگیری مستمر برای حمایت از این بخش و بکارگیری هرچه بیشتر متخصصان استان شرایطی فراهم شود که شاهد بی‌مهری به این حوزه و استفاده از خدمات دیگر استان‌ها در شرایط مشابه نباشیم.

نظر شما