شناسهٔ خبر: 67849494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش کاربران مجازی به تشویق غیرانسانی نتانیاهو در کنگره امریکا واکنش کاربران مجازی به تشویق غیرانسانی نتانیاهو در کنگره امریکا

کاربران فارسی‌زبان با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی نسبت به تشویق نتانیاهو در کنگره امریکا واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

نخست‌وزیر رژیم خبیث صهیونیستی در آستانه ۱۰ ماهه شدن تجاوز به غزه و کشتار حدود ۴۰ هزار فلسطینی (۲۸ هزار زن و کودک) به جلسه کنگره امریکا رفت و در آنجا ایراد سخنرانی کرد. در طول این سخنرانی اعضای کنگره بار‌ها ایستاده او را تشویق کردند. این حضور و تشویق‌ها با انتقادات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان همراه بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی معقتد بودند تشویق این رژیم کودک‌کش نشانی بر نابودی انسانیت و آزادگی در امریکاست. کاربران فارسی‌زبان نیز در توییت‌هایی این جلسه را واقعیت جهان امریکایی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 محمدرضا جوادی یگانه:

واقعیت جهان همین است که می‌بینید. چشم خود را بر نسل‌کشی ۴۰‌هزار نفره در غزه بستند و ده‌ها بار نشسته و ایستاده تشویقش کردند. امنیت و آزادی و کرامت را فقط برای مردم خود می‌خواهند. در این جهان که انسان، گرگ انسان است، باید قوی بود، هم متکی به مردم و هم متکی به سلاح. 

 صادق الحسینی:

آخرین وضعیت هژمون اخلاقی جهان! کف مرتب و ممتد برای قصاب ۴۰ هزار نفر و ۲۰ هزار کودک! کنکره امریکا نشان داد که ارزش‌های حقوق بشری اصلاً جهان شمول نیستند. 

 فواد ایزدی:

این فرد [نیتانیاهو]و رژیمی که او نمایندگی می‌کند ۱۴ هزار و ۷۵۹ کودک و ۱۲ هزار و ۶۹۳ زن را قتل‌عام کرده. او دیشب تنها از دو کشور نام برد. ایران به عنوان بزرگ‌ترین مشکل اسرائیل و امریکا، به عنوان بزرگ‌ترین حامی، یعنی در دنیای امروز ایرانیان مهم‌ترین مخالفان نسل‌کشی هستند؛ به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم. 

 موسی شاعری:

نمایندگان وقیح و بی‌شرم کنگره امریکا، اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، ایستاده‌اند و برای یکی از رذل‌ترین و وحشی‌ترین جنایت‌کاران تاریخ کف می‌زنند. شرم بر شما باد. 

 عزیز غضنفری: 

می‌خواهید به ابتذال فرهنگ و تمدن و سیاست در امریکا پی ببرید، با تأمل به ایستادن‌ها و تشویق‌های ممتد نمایندگان کنگره امریکا در حین سخنرانی نتانیاهو بنگرید. حالا نه فقط در فلسطین، ایران، جبهه مقاومت و دنیای اسلام، بلکه مردم در شرق آسیا، آفریقا، غرب و امریکا نیز اسرائیل را رژیمی نسل‌کش می‌دانند که در نهایت سنگدلی ماه‌هاست مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد، اما در ساختار‌های به ظاهر دموکراتیک و مدعی حقوق بشر امریکا این گونه با این قاتل و جانی برخورد می‌کنند. 

 غلامحسین محمدی:

یک اتفاق هولناک در تاریخ بشریت؛ در جریان سخنرانی یک ساعته نتانیاهو (قاتل خبیث بیش از ۴۰ هزار نفر انسان بی‌پناه که عمده آنها کودک و زن بوده‌اند) در کنگره امریکا (مثلاً مهد تمدن غرب) حضار بار‌ها او را ایستاده تشویق کردند. این کثافت دامن همه سیاستمداران امریکایی را خواهد گرفت. 

 محمدجواد آذری‌جهرمی:

ادعا‌های حقوق بشری‌شان را باور کنیم یا تشویق مداوم قاتل بیش از ۴۰هزار مظلوم را؟

 امیرعلی ابوالفتح:

‏آنان برای نخست‌وزیر اسرائیل کف نمی‌زنند، آنان برای قصاب غزه کف می‌زنند که نامش با نسل کشی و جنایات جنگی در تاریخ به ثبت رسیده است. 

 محمود غلامی:

‏درود و رحمت خدا بر بزرگمردی که امریکا را شیطان بزرگ نامید و شرم و لعنت خداوند بر نمایندگان کنگره امریکا که چندین بار ایستاده برای فردی دست زدند که دست او به خون بیش از ۳۵ هزار زن و کودک بیگناه فلسطینی آغشته است، کسی که باید در دادگاه لاهه برای جنایات جنگی محاکمه شود!

 کورش علیانی:

تشویق‌های نتانیاهو در سنا و کنگره یک درس واضح دارد؛ اگر زور داشته باشید عزیزید، ولو آدم‌کش. ولو با چند ده هزار خون کشتگان غیرنظامی بی‌دفاع روی دستانتان و از آن سو اگر زور ندارید، محکومید به کشته‌شدن و قربانی بودن، خودتان، کسانتان، کودکان و حتی نوزادان‌تان.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما