شناسهٔ خبر: 67847550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شبیخون به نفاق؛ روایت‌هایی دست اول از عملیات مرصاد

عملیات مرصاد یکی از پاسخ‌های کوبنده به توهم‌های فرقه جنایت‌کار منافقین بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – بررسی تاریخ جنایت‌های رفته بر مردم ایران در بیش از چهار دهه گذشته بدون خواندن، دیدن، شنیدن و چشیدن رنج ناشی از اقدام‌های تروریستی گروهک منافقین ناممکن است؛ گروهکی آواره که برای ادامه حیات خود به دریوزگی در پایتخت‌های اروپایی مشغول است.

گروهک تروریستی منافقین طی بیش از چهار دهه گذشته پاسخ‌های کوبنده و واکنش‌های کارآمدی از سوی جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دریافت کرده است؛ جدیدترین این واکنش‌ها، برگزاری دادگاهی جهت رسیدگی به جنایت‌های این گروهک است که آذر سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

یکی از مهم‌ترین برگ‌های جنایت گروهک تروریستی منافقین علیه مردم و کشور ایران، عملیات مرصاد است.

سید محمدجواد هاشمی نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان، پیشتر در گفت‌وگو با میزان، ضمن توصیف عملیات مرصاد به‌عنوان پاسخ به یک حرکت جنایت‌کارانه و خائنانه از سوی گروهک تروریستی منافقین، گفت: این عملیات در پاسخ به هجمه‌ای بود که منافقین با کمک رژیم بعث علیه خاک ایران و صرفا با هدف خدمت‌گذاری به صدام انجام دادند؛ صدام در آن شرایط و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به جهات گوناگون دست برتر را نداشت؛ لذا به دنبال خیانت‌هایی که منافقین علیه خاک کشور و مردم داشتند، رژیم بعث گزینه‌ای بهتر از منافقین برای این موضوع پیدا نکرد.

وی در ادامه با برشمردن اشتباه‌های محاسباتی صدام و تروریست‌های منافقین، بیان کرد: محاسبات آن‌ها اشتباه بود چرا که تصور آن‌ها این بود که جنگ تحمیلی تمام شده است و جمهوری اسلامی ایران و مردم توانایی دفاع را ندارند؛ لذا آن‌ها مرتکب جنایتی بزرگ شدند، اما منافقین در همان روز‌های نخست حمله به خاک ایران، مقاومت مردم ایران را مشاهده کردند و دست به جنایت‌ها و فجایع عجیبی زدند؛ منافقین در جریان عملیات مرصاد، از ارتکاب هیچ جنایت خبیثانه‌ای فروگذار نکردند.

به گفته هاشمی نژاد، عملیات مرصاد یک موضوع را ثابت کرد و آن موضوع این بود که «توبه گرگ‌ها» قابل اعتماد نبود و دلیل آن هم این است که براساس رصد‌های بنیاد هابیلیان، ۳۵ درصد از اعضای منافقین که در جریان این عملیات به ایران حمله کرده بودند، از افراد توبه‌کننده بودند.

درباره عملیات مرصاد

عملیات مرصاد، نبردی میان نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران با گروهک تروریستی منافقین در پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود که از سوم تا هفتم مرداد ۱۳۶۷ درگرفت.

این عملیات واکنشی به عملیات متوهمانه‌ای با نام فروغ جاویدان بود که منافقین با هدف آنچه فتح تهران طی برنامه زمان‌بندی شده ۳۳ ساعته خوانده بودند، طراحی کرده و عراق آن را تامین تدارکات کرد.

منافقین در توهم فراهم‌شدن زمینه به قدرت رسیدن عملیات جنایت‌کارانه برنامه‌ریزی‌شده برای شهریور ۱۳۶۷ را ۲ ماه به جلو انداخته و از اواخر تیر اقدام‌های ایذایی خود علیه مرز‌های غربی ایران را آغاز کردند.

گروهک نفاق در حرکت خود در مسیر توهمی که غروب جاویدان و اضمحلال ابدی آن را رقم زد، از کمک‌های همه‌جانبه به‌ویژه نظامی حزب بعث عراق به شکل گسترده بهره‌مند بود؛ ستون نظامی منافقین در نهایت ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز سوم مرداد ۱۳۶۷ در حمایت کامل ارتش عراق با عبور از مرز سرپل ذهاب تجاوز خود را آغاز کرد.

عملیات مرصاد روز ششم مرداد ۱۳۶۷ به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‌آباد آغاز شد؛ خلاء ناشی از عقب‌نشینی نظامیان عراقی به‌عنوان شرکای منافقین در فروغ جاویدان با هوشیاری رزمندگان جمهوری اسلامی ایران پر شد؛ نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران با ورود به اسلام‌آباد همه سازماندهی‌های منافقین را به هم زدند.

تنگه چهار زبر در ۴۴ کیلومتری غرب کرمانشاه، نقطه پایان توهم منافقین بود؛ اجرای عملیات مرصاد در این تنگه تاریخ میهن‌دوستی و از خودگذشتگی ایران را وزین‌تر و قطورتر کرد.

عملیات یادشده با تلفات سنگین منافقین دنبال شد؛ روز جمعه، هفتم مرداد ۱۳۶۷ منافقین پس از تحمل شکستی استراتژیک رسما اعلام کردند که از اسلام‌آباد و کرند عقب‌نشینی کرده‌اند؛ منافقین هیچ‌گاه شمار رسمی تلفات خود را در این شکست مفتضحانه اعلام نکرد.

سنگینی شکست منافقین در عملیات مرصاد به‌حدی بوده که این گروهک تروریستی پس از گذشته چند دهه از این شکست همچنان نتوانسته است از پیامد‌های درازمدت این انتحار نجات یابد و از این رو فرافکنی را در دستورکار قرار داد.

عملیات مرصاد با درهم شکستن توهم فروغ جاویدان، محدودیت‌های شدیدی را از سوی سرکردگان بر اعضای منافقین تحمیل کرد که همچنان ادامه دارد.

جنایت‌های هولناک منافقین

عملیات موسوم به فروغ جاویدان منافقین طی چهار روز پس از آغاز، جنایت‌های گسترده‌ای را در اسلام‌آباد و مناطق اطراف آن رقم زد.

پیش‌درآمد حمله شیمیایی ارتش عراق به چند روستای غرب استان کرمانشاه در ۳۱ تیر ۱۳۶۷، به خوبی می‌تواند عمق و گستردگی جنایت‌های روی داده طی عملیات فروغ جاویدان را آشکار کند؛ حمله شیمیایی یادشده جان‌باختن صد‌ها غیرنظامی و مجروح‌شدن چند هزار نفر را درپی داشت.

منافقین روز چهارم مرداد ۱۳۶۷ پس از اشغال اسلام‌آباد کشتاری هولناک را در بیمارستان این شهر رقم زدند؛ آن‌ها نه فقط بیماران و مجروحان بلکه کارکنان بیمارستان اسلام‌آباد را نیز قتل‌عام کرده و پیکر آن‌ها را به آتش کشیدند.

براساس گزارش‌ها، عامل صدور دستور حمله به بیمارستان اسلام‌آباد، مریم رجوی بود.

حمله به بیمارستان اسلام‌آباد روند درمان مجروحان شیمیایی را مختل کرد تا جنایت رژیم بعث علیه مردم ایران با اقدام جنایت‌کارانه منافقین تکمیل شود.

روایت یک رزمنده از عملیات مرصاد

در همین رابطه سرهنگ بازنشسته احمدی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به عملیات مرصاد، می‌گوید: از زمان شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حضور داشتم و عملیات مرصاد هم یکی از نبردهایی بود که در آن برای مقابله با منافقین شرکت کردم.

احمدی با بیان اینکه منافقین پیش از آغاز حمله به اسلام‌آباد در قالب عملیات موهوم فروغ جاویدان حمله‌های ایذایی به مناطق مختلف داشتند، گفت: آن‌ها با کمک حزب بعث عراق و فراخواندن همه منافقین از کشورهای مختلف دست به این حمله زدند؛ نظامیان عراقی به منافقین تا نزدیکی سرپل ذهاب کمک کردند.

این رزمنده حاضر در عملیات مرصاد با بیان اینکه منافقین با ورود به اسلام‌آباد از هیچ جنایتی فروگذار نکردند، اظهار کرد: از نوزاد یک‌روزه تا پیرمرد و پیرزن از جنایت‌های آن‌ها در امان نبودند؛ آن‌ها خیلی از روستاییان، دامداران و حتی چوپانان در صحرا را به شهادت رساندند؛ منافقین خانه‌های مردم و مزارع کشاورزی را در این حمله به آتش کشیدند؛ من دیدم که آن‌ها یک خانواده در حال کوچ را قتل‌عام کردند؛ من صحنه‌های مختلفی از این جنایت‌ها را دیدم.

این سرهنگ بازنشسته، ادامه داد: منافقین از پایه متزلزل بودند؛ آن‌ها تصور می‌کردند که در مسیر برنامه‌ریزی شده خود با حمایت مردم مواجه می‌شوند، اما مردم از همان بدو ورود آن‌ها در مقابلشان قرار گرفتند؛ علت اصلی شکست منافقین همین بود که مردم آن‌ها را نمی‌خواستند.

رزمنده حاضر در عملیات مرصاد در بخشی دیگر گفت: پس از پایان عملیات به بررسی تسلیحات به‌جامانده از منافقین پرداختیم و متوجه شدیم که آن‌ها هم تسلیحات آلمانی و هم تسلیحات آمریکایی داشتند.

جنایت علیه مردم ایران با تسلیحات غربی

موضوع حمایت غرب به‌ویژه آمریکا از هر نوع و شکلی از جنایت علیه مردم ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل کتمان نیست؛ آمریکایی‌ها با زیرپا گذاشتن همه شعارهای حقوق بشری خود یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشری مردم ایران هستند و یکی از جلوه‌های این نقض حقوق بشر را می‌‌توان در حمایت همه‌جانبه آن‌ها از منافقین از گذشته تا به امروز دید.

تجهیزات کشف‌شده از عناصر منافقین در عملیات مرصاد شامل به‌روزترین تجهیزات موشکی ضدزره شامل تاو، دراگون و جاولین، موشک‌های دوش پرتاب ضدبالگرد استینگر و بسیاری ادوات نیمه‌سنگین دیگر بود.

این در حالی است که آمریکا در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، این تجهیزات مهم و استراتژیک را برای بهره‌برداری نیرو‌های نظامی خود تولید کرده بود و در آن دوره هیچ‌گاه اینگونه تجهیزات در فهرست فروش تسلیحات آمریکا نبوده است.

روایتی از روزهای پر خاطره و مخاطره مردم اسلام‌آباد

قدرت احمدی، عکاس عملیات مرصاد و گردآورنده عکس‌های مربوط به این نیز در گفت‌وگو با میزان می‌گوید که عکاسی در مرصاد سبب شد تا بیش از گذشته به این حرفه علاقه‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه هنگام حمله منافقین به اسلام‌آباد نوجوانی ۱۶ ساله و علاقه‌مند به عکاسی بود، گفت: با یک دوربین معمولی با وجود شرایط دشوار و محدودیت‌های موجود از رویداد‌های مربوط به این حمله عکاسی کردم.

احمدی، می‌گوید که اکنون هم عکاس حرفه‌ای هستم و اقدام به گردآوری عکس‌های این عملیات کردم؛ چند نمایشگاه هم از این عکس‌ها برگزار کردم.

عکاس عملیات مرصاد درباره آن روز‌های پر خاطره و مخاطره، گفت: همه مردم شهر برای دفاع وارد عمل شدند و در مقابل منافقین ایستادند و در نهایت موفق شدند که آن‌ها را شکست بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما