شناسهٔ خبر: 67847509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مدرسه تابستانی از پیشنهاده تا دفاع در ایرانداک برگزار می‌شود

دومین مدرسه تابستانی از پیشنهاده تا دفاع، هفته آخر مرداد و هفته اول شهریورماه ۱۴۰۳، به صورت حضوری و مجازی در ایرانداک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، این مدرسه برای آگاهی گام به گام دانشجویان و پژوهشگران با فرآیند تهیه، تنظیم، و در نهایت دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه‌ریزی شده است و به دانش‌پذیران این دوره گواهی‌نامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا می‌شود.

مدرسان این دوره استادان پژوهشگاه و مخاطبان آن پژوهشگران، و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. مدیریت علمی این مدرسه را احمد گنجی، پژوهشگر و مدیر ارزیابی و تحول اداری ایرانداک برعهده دارد. همچنین سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل: چگونگی پیدا کردن ایده/عنوان، نحوه نگارش پیشنهاده دانشگاهی، چگونگی جست‌و‌جو در پایگاه‌های اطلاعاتی علمی، انتخاب درست برای انتشار برون‌دادهای پژوهشی، ترفندهای وُرد در نگارش علمی، ملاحظات اخلاقی میان استاد راهنما و دانشجو، اصول ویراستاری علمی، نحوه نگارش پایان‌نامه/رساله، نرم‌افزار مدیریت اطلاعات علمی اِندنوت، همانندجویی و کشف تقلب، و اصول برگزاری جلسه دفاع است.

گفتنی است آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره تا 28 مرداد‌ماه و با 20 درصد تخفیف برای دانشجویان تا 18 مرداد ماه 1403 در آدرس الکترونیکی irandoc.ac.ir/page/5503 امکان‌پذیر است.

نظر شما