شناسهٔ خبر: 67846050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بهبود معیشت زارعان با فن‌آوری نوین محقق می شود/ نیازمند ویژه بینی دولت چهاردهم هستیم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: جامعه عظیم کشاورزی استان گلستان چشم‌براه ویژه بینی دولت چهاردهم به زارعان و کشاورزان و انتصاب وزیر کشاورزی با وزنی متفاوت در کابینه آینده است تا بخشی از چالش‌های کشاورزی برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، هامان هاشمی در نشست با خبرنگاران گلستانی اظهار کرد: استان گلستان، خطه ای شاخص و تعیین‌کننده در بخش کشاورزی تلقی شده به نحوی حدود ۴۰ روز امنیت غذایی کشور وابسته به گلستان است، اما به فراخور جایگاه خود در تصمیمات این حوزه دخیل نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: رسانه‌ها صدای رسای خانواده کشاورزی به دولت چهاردهم باشند تا صدای فعالان اقتصاد کشاورزی گلستان در تصمیمات ملی دیده و شنیده شود.  

هاشمی با برشمردن مطالبات خانواده کشاورزی استان از دولت چهاردهم گفت: مقوله کم آبی و کاهش نزولات آسمانی و آسیب های تحمیلی به بخش کشاورزی مربوط به این دولت و آن دولت نیست اما توجه به ارتقای راندمان آبیاری و بهره‌مندی حداکثری از منابع آب موجود باید به عنوان یک اصل جدی مد نظر دولتمردان چهاردهم قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر به یک چالش بزرگ تبدیل شده است موضوع خرده مالکی عنوان می شود ؛ خرده‌مالکی باعث شده کشاورزی صنعتی در استان گلستان پا نگیرد.

هاشمی گفت: برخی مباحث مانند ادوات لجستیکی و وسایل حمل و نقل در دوره برداشت محصولات با چالش روبرو هستیم که انتظار داریم این دغدغه با همت متعالی دولت چهاردهم برطرف شود 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد:تغییر رویه دولت در بخش کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است؛ امیدواریم با رفع تعهد ارزی و یکسان‌سازی قیمت ارز شاهد بهبود اقتصاد کشاورزی باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از حذف تصمیمدات خلق‌الساعه به عنوان یکی دیگر از مطالبات فعالان تولید یاد کرد و گفت: هر کشوری برای تولید و ارائه محصول دارای یکسری پروتکل است اگر با بازارهای جهانی می‌خواهیم ارتباط داشته باشیم باید وارد قراردادهای بلندمدت شویم.

هاشمی؛ همچنین توجه به تکنولوژی و مکانیزاسیون را از دیگر مطالبات مهم بخش کشاورزی خواند و گفت: با علم نمی‌توان جنگید برای تولید احتیاج به تکنولوژی روز دنیا داریم و اگر می‌خواهیم بهره‌وری و رقابت اقتصادی تقویت شود و تغییری در معیشت کشاورزان به وجود بیاید باید این بخش را مورد توجه قرار دهیم.

وی تولید صادرات‌محور را یکی از راه‌های نجات کشاورزی یاد کرد و افزود: در دولت چهاردهم باید کسی وزیر کشاورزی شود که این بخش را درک کند و با وزنی متفاوت در کابینه دیده شود

هاشمی تصریح کرد: خانواده کشاورزی مطالباتی از دولت چهاردهم دارد که امیدوارم وزیر کشاورزی با وزنی متفاوت در کابینه دولت جدید دیده شود.

نظر شما