شناسهٔ خبر: 67845114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری صدا و سیما

برخورد قاطع با بنگاههای املاک و مسکن ، پنجم مرداد مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه در کشور و سالرزو عملیات مرصاد، تاکید بر همدلی و تعامل مناسب بین دولتمردان و نمایندگان مجلس، تحثیر رژیم صهیونیستی توسط انصارالله یمن از مهمترین گزیده های خطبه های ائمه جمعه در استان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، برخورد قاطع با بنگاههای املاک و مسکن ، پنجم مرداد مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه در کشور و سالرزو عملیات مرصاد، تاکید بر همدلی و تعامل مناسب بین دولتمردان و نمایندگان مجلس، تحثیر رژیم صهیونیستی توسط انصارالله یمن از مهمترین گزیده های خطبه های ائمه جمعه در استان بود.

دوگنبدان

امام جمعه شهر دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه پیامبر فرمودند : در هر روز جمعه خداوند برای مومنین یک حج و عمره را نگه داشته است، گفت: رفتن شما به سمت و سوی نماز جمعه ثواب حج و عمره را دارد و در حکم زیارت خانه خدا است.
حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به سالروز برکزاری اولین نماز جمعه در کشور گفت:بزرگداشت روز نماز جمعه تنها مختص امام جمعه و ستاد نماز جمعه نیست بلکه گرامیداشت یکی از بزرگترین عنایات پروردگار عالم به نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه دوگنبدان افزود:همه ما در قبال برگزاری این‌نماز مسئولیت داریم ، مسوولان شهرستان برای آماده سازی هر چه سریعتر مصلای گچساران جهت حضور مردم در نماز جمعه تلاش خود را انجام دهند. 
وی با اشاره به اینکه امروز سالروز عملیات مرصاد نیز می باشد، با اینکه امام راحل قطعنامه را پذیرفتند بعد از آن منافقین کوردل با حمایت صدام، آمریکا و قدرت های جهانی غافلگیرانه حمله ای را آغاز کردند و در چند شهر غرب کشور جلو آمدند اما غیرت جوانان و مردم ما این حمله را به عزایی برای آنها تبدیل و آنها را سرکوب و فراری داد.
حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به نزدیک شدن حکم تنفیذ رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد:اولین مواجهه دولت و مجلس را در رورهای آینده با پیشنهاد کابینه وزرا پیش رو خواهیم داشت، مجلس نیز باید بهترین ها را انتخاب کند،این اولین مواجهه دولت و مجلس در برآورده نمودن انتظارات رهبر انقلاب در دیدار اخیر خواهد بود.

سرفاریاب
خطیب جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها با بیان سخنی از امام رضا (ع) که فرموده است« هیچ تقوایی سودمند تر از دوری از گناه و خودداری از آزار و غیبت مؤمنان نیست» خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث الگوسازی تربیتی در خانواده از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) گفت: یکی از مهمترین برنامه های تربیتی والدین الگو سازی برای فرزندان با استفاده از شیوه ها و روش های مؤثر و کارآمد اهل بیت (ع) باید باشد.
وی در این خصوص با ذکر نمونه ای از رفتار الگوساز امام حسین (ع) نسبت به معلم فرزندش، افزود، تشویق و ترغیب محرک قوی برای تکرار و استمرار رفتار های پسندیده به ویژه برای فرزندان خواهد بود.

امام جمعه سرفاریاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت رئیس جمهور شهید (آیت الله رئیسی) و همزمانی شروع به کار مجلس جدید و دولت جدید را فرصت مناسبی برای هماهنگی این دو قوه برای خدمت رسانی و حل مشکلات و پیشرفت امور دانست و اظهار امیدواری کرد که با همدلی و تعامل مناسب بین دولتمردان و نمایندگان، زمینه خدمت صادقانه به مردم در حوزه های مختلف فراهم گردد.
حجت الاسلام زارعی پور به حمله پهپادی انصارالله یمن به رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: کودک کشی این رژیم خبیث هیچ امنیتی برای آنها ایجاد نخواهد کرد و روز به روز چهره واقعی خونخوار و ضد حقوق بشری امریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر آشکار می شود.
وی سالروز اجرای عملیات مرصاد به فرماندهی سپهبد صیاد شیرازی و یاد، و خاطره رشادتهای رزمندگان و ایثارگران این عملیات و همه دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.
امام جمعه سرفاریاب با گرامی داشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب در ۵مرداد با حکم حضرت امام خمینی (ره) و امامت آیت الله طالقانی (ره)، نماز جمعه را تجلی اسلام اجتماعی و پشتوانه استمرار حاکمیت حق و عدالت و معنویت در جامعه اسلامی دانست و افزود نماز جمعه مهمترین رکن نمایش اقتدار نظام اسلامی و به مثابه حج محسوب می شود.
لیکک

امام جمعه لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به تعطیل بودن نهضت ملی مسکن در بهمئی و افزایش بی رویه اجاره منازل در این شهرستان گفت: از بازرسان، دادستان استان و داستان بهمئی خواست تا با بنگاههایی که کرایه بها مسکن را افزایش می‌دهند برخورد قاطع صورت گیرد.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی به روی کار آمدن دولت جدید اشاره کرد و گفت: به منظور خدمت رسانی به مردم مجلس شورای اسلامی تلاش کند که با قانونگذاری تحولات مثبت و معطوف به کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی مطرح شود.
وی گفت: رئیس جمهور باید شخصی را به عناون وزیر معرفی کند که خصوصیاتی همچون؛ امانت داری، صداقت، تدین، اعتقاد به نظام ، امید به آینده، نگاه مثبت و پاک دستی داشته باشد، و مجلس وجود این شاخص ها را در افراد بررسی کند.
وی گفت نتیجه تعامل مجلس و دولت باید کابینه کارآمد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
پاتاوه
حجت الاسلام سیادت درخطبه سیاسی نماز ابتدا پنجم مرداد ماه مصادف با سالروز اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی را به نمازگزاران جمعه تبریک گفتو با اشاره به روایتی از رسول اکرم«ص»عنوان کرد:در روز قیامت فاصله مردم با درگاه ربوبی خدای متعال، به ترتیب رفتنشان به نماز جمعه است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه به بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در موضوع نمازجمعه بیان داشت:خدمت به نماز جمعه،خدمت به دین و تقواست،چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است. نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر، ومحلی است که دل‌ها را محکم و ایمان‌ها را قوی می‌کند.
خطیب جمعه پاتاوه در قسمت دیگری از خطبه باتسلیت مناسبت(۲۵ محرم)سالروز شهادت امام سجادعلیه السلام به بیان شخصیت آن امام پرداخت و گفت:آن حضرت در مدت ۳۴ سال عمر با برکت خود بعد از واقعه عاشورا سهم عظیمی در حفظ اسلام ناب داشته است .
امام جمعه پاتاوه خطبه سیاسی نمازجمعه به تشریح وچرایی و دلایل مهم حمله انصارالله یمن به تل‌آویواشاره واظهارکرد:
( ورود به عمق سرزمین‌های اشغالی)، انصارالله درماه‌های گذشته با عملیات موشکی در دریای سرخ علیه کشتی‌ها ی صهیونیستی توانسته بود ضربات سنگینی را به شاهرگ اقتصادی و تجارت خارجی دشمن کودککش وارد کند.
چرام
حجت الاسلام افشار امام جمعه ی شهر چرام ضمن گرامی داشت پنج مردادماه سالروز برپایی اولین نماز جمعه ی کشور به امامت حضرت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران گفت : مهمترین نماز جمعه ی سال نمازی است که قبل از رفتن عرفات در مکه انجام می گیرد که تمتع حاجیان سراسر جهان در آن  شرکت دارند که نماینده واقعی تمام قشرهای مسلمین در کره زمین هستند.
حجت الاسلام افشار افزود: نماز جمعه ی یک عبادت بزرک دست جمعی بوده و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح وجان و شستن دل از الودگی های گناه و زدودن زنکار معصیت از قلب است.

نظر شما