شناسهٔ خبر: 67844501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

حزب‌الله لبنان ساعتی پیش حمله گسترده پهپادی را علیه مواضع نظامی دشمن صهیونیستی در ۳ منطقه انجام داد. این درحالی است که معترضان به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی او به وضعیت اسیران این رژیم، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، خبرنگار پایگاه شبکه خبری المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در اطراف منطقه کفرشوبا و کفر حمام و همچنین عیتا الشعب خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش موقعیت الرمثا در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده‌ است.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که نیروهای مقاومت با تعدادی از پهپادهای انفجاری، آشیانه توپخانه‌های دشمن وابسته به گردان ۴۱۱ در منطقه نافیه زیف را هدف قرار داده و نقاط استقرار نیروها و افسران صهیونیستی در این پایگاه را منهدم کرده‌اند.

این گزارش تأکید کرد که عملیات مذکور تلفات قطعی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی به جای گذاشته است.

ساعتی پیش نیز پایگاه خبری المیادین گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک صهیونیستی المناره، در این شهرک آتش سوزی بزرگی آغاز شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند آژیر خطر در شهرهای شتولا و نتوعا در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز به گوش رسیده است.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها، یک موشک ضد زره حزب‌الله روی یک ساختمان در شهرک المناره فرود آمده و باعث بروز آتش سوزی در این منطقه شده است.

نیروهای مقاومت در واکنش به این موضوع اعلام کردند که یک ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست را در المنارة با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و باعث خسارت‌های مستقیمی به این ساختمان شدند.

مقاومت همچنین اعلام کرد که شهرک صهیونیستی شتولا نیز با تسلیحات مناسب از سوی نیروهای مقاومت لبنان هدف قرار گرفته است.

 از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

هلاکت یک نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یک نظامی خود و زخمی شدن دو تن دیگر در درگیری‌های جنوب غزه خبر داد.

امروز همچنین منابع عبری زبان از زخمی شدن ۳ نظامی اسرائیلی بر اثر تیراندازی در نزدیکی شهرک عزون در شرق قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.

این منابع تأکید کردند که نیروهای مقاومت در خیابان ۵۵ در غرب شهرک عزون به سمت نظامیان اسرائیلی تیراندازی کردند. مجریان عملیات موفق شده‌اند به سلامت از محل متواری شوند. حال یکی از مجروحان وخیم اعلام شده است.

ارتش تل‌آویو جنازه ۵ اسیر صهیونیست را بازگرداند

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که ارتش این رژیم جسد «کرل برودسکی» نظامی اسیر اسرائیلی در غزه را طی عملیاتی نظامی بازگردانده است.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک نیز ادعا کردند که روز گذشته اجساد ۴ اسیر صهیونیست را که قبلاً اعلام شده بود کشته شدند، در یک عملیات نظامی مشترک در خانیونس بازگردانده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به تازگی به صورت رسمی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در نوار غزه به دست نظامیان این رژیم اذعان کرد.

آژانس اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از ارتش خود اعتراف کرد: در ماه دسامبر گذشته «الکس داتسنیگ» و «یوگاو بوخشتاو» ۲ اسیر اسرائیلی در نوار غزه کشته شدند. این خبر که اینک از سوی ارتش به رسانه‌ها منتقل شده، در تمام این مدت در سانسور شدید قرار داشته و از انتشار آن ممانعت شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین راستا اعلام کرد که از مجموع ۱۲۰ اسیر باقی مانده در نوار غزه ۴۶ نفر از آنها در حملات کشته شده‌اند.

از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو 

ناکامی رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های حماس

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت که پروژه «آتلانتیس» برای تونل‌های حماس در غزه با شکست مواجه شد، این در حالی است که از همان ابتدا معلوم نبود این پروژه پرهزینه نتیجه مثبتی داشته باشد.

تحقیقات این روزنامه صهیونیستی نشان می‌دهد که پروژه مذکور حتی قبل از دریافت تأییدیه‌های لازم از سوی عناصر متخصص به اجرا گذاشته شده بود.

این گزارش می‌افزاید: ارتش هیچ اطلاعاتی در خصوص تاثیرگذاری و اتفاقاتی که در داخل تونل می‌افتد و شرایط نیروهای مقاومت در داخل تونل نداشت و نمی‌دانست که آیا اسرای اسرائیلی نیز ممکن است در نتیجه این اقدام آسیب ببیند یا نه؟

این گزارش در پایان تأکید می‌کند که حماس خود را برای این احتمال‌ها آماده کرده و تجهیزات مربوط به بیرون کشیدن آب از تونل‌ها را در داخل آن قرار داده بود که به این تریب غرق کردن آن غیر ممکن شد.

دیدار بایدن با نتانیاهو در کاخ سفید

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید آغاز شده است.

نخست وزیر اسرائیل از بایدن به خاطر «حمایت ۵۰ ساله از اسرائیل» قدردانی کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا امروز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  در دیدار روز پنجشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل وی را ترغیب کند تا  توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا به نقل از یکی از مقامات ارشد دولتی گفت: «ما بیشتر از همیشه به این توافق نزدیک هستیم. این به اسرائیلی‌ها بستگی دارد که آن را بپذیرند«.

از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو 

درخواست معترضان به سیاست‌های نتانیاهو برای تبادل اسرا

معترضان صهیونیست پنجشنبه شب بار دیگر علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرا شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهراتی خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

این تظاهرات چند روز پس از اظهار نظر «اوویر فلیک» مشاور نتانیاهو صورت می‌گیرد که وی مدعی شده بود که حماس به دنبال توافق نیست، اقدامی که با محکومیت خانواده اسرای اسرائیلی همراه بود و در بیانیه‌ای این اظهارات را کذب خواندند.

این خانواده‌ها گفتند که اظهارات فلیک با موضع سرویس‌های امنیتی و اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تضاد است.

در این بیانیه آمده است که اظهارات فلیک تلاشی برای شکست دستاورهای نظامی و بیانگر تمایل سیاسی جهت به شکست کشاندن مذاکرات و جلوگیری از دستیابی به توافق است.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی تأکید کردند که اظهارات فلیک که خود عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی است، به این معنی است که نقش او نابودی هرگونه احتمال آزادی اسرا است.

نتانیاهو که به آمریکا سفر کرده، سه‌شنبه با شماری از خانواده‌های اسرای صهیونیست و خانواده اتباع آمریکایی دیدار کرد، اما این دیدار با اعتراض این خانواده‌ها با جنجال پایان یافت.

 از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

افسر صهیونیست: با هدف تضعیف توان نظامی حماس فاصله زیادی داریم

خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب به نقل از یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد: ما بسیار با هدفی که برای تضعیف توان نظامی و حکومتی حماس دنبال می‌کردیم، فاصله داریم.

این افسر پیشین دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل که به نامش اشاره نشده، تأکید کرد: ما نیاز به زمان بیشتری داریم تا بتوانیم به هدف خود در مقابله با حماس دست پیدا کنیم.

این نخستین باری نیست که کارشناسان نظامی صهیونیستی اعلام می‌کنند که اسرائیل با نابودی جنبش مقاومت فاصله بسیاری دارد و این کار امکان پذیر نیست.

در همین راستا، «لیئور اکرمن» افسر پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز سوم تیرماه سال جاری با اشاره به اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر بر تداوم جنگ علیه نوار برای رسیدن به آنچه آن را به زعم خود «پیروزی کامل» می خواند، نوشت: اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، پیروزی کامل بی معنی است زیرا امکان نابودی کامل حماس و یا محو حزب‌الله لبنان از روی نقشه وجود ندارد.

 

انتهای پیام

نظر شما