شناسهٔ خبر: 67833101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مشرق از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی/ روز ۲۹۰

کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر در جنین/ تیراندازی در کرانه باختری ۳۳۰ درصد رشد داشته است/ پزشک آمریکایی: تک تیراندازان صهیونیست کودکان فلسطینی‌ را هدف قرار می‌دهند + عکس و فیلم

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که عملیات‌های تیراندازی در کرانه باختری از ژانویه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ افزایش ۳۳۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - اسامه حمدان از رهبران حماس اعلام کرد: ما قبلا با آنچه میانجی گران ارائه کرده بودند، موافقت کردیم اما این اشغالگران هستند که در مسیر دست یابی به توافق کارشکنی و مانع تراشی می کنند.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو تن به توافق نخواهد داد، افزود: اگر میانجی گران نتوانند توافق را به سرانجام برسانند ما به مقابله با دشمن ادامه خواهیم داد.

این عضو ارشد حماس در ادامه تاکید کرد: اهدافی که ارتش اشغالگر در جنگ غزه اعلام کرده است، محقق نخواهد شد.

گفتنی است که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که خاخام‌های ارشد حزب صهیونیسم دینی به ریاست بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم با توافق آتش‌بس در غزه مخالفت کردند.

خاخام‌های ارشد حزب صهیونیسم دینی اعلام کردند که بهای توافق تبادل اسرا به شکل فعلی را جامعه اسرائیلی خواهد پرداخت که تاب تحمل آن را ندارد.

این خاخام‌ها با اعلام مخالفت با آتش‌بس در غزه و عقب‌نشینی ارتش این رژیم از این باریکه، گفتند که آزادی اسرای فلسطینی راهی برای احیای جنبش حماس است.

پیش تر بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفته بود: نباید فشار نظامی را از روی حماس کاهش دهیم و بار دیگر وارد چرخه مذاکرات بی‌سرانجامی شویم که به دستاوردهای جنگ آسیب می‌زند.

وی تاکید کرده بود که پیش از تحقق اهداف جنگ مبنی بر نابودی حماس و بازگرداندن اسرا و امنیت، نباید جنگ را متوقف کنیم.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ۶۲ درصد از نظامیان صهیونیست انجام توافق برای مبادله اسرا با حماس را تائید می‌کنند.

در همین رابطه اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه موافقت کامل خود را با هر توافقی که منجر به آزادی اسرای صهیونیست شود، اعلام کرد.

تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و نودمین روز نبرد طوفان الاقصی

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار نفر رسید/ گروه‌های فلسطینی در پکن توافق‌نامه‌ای برای تقویت وحدت ملی فلسطین به امضا رساندند/ تک تیراندازان صهیونیست از عمد کودکان فلسطینی‌ را هدف قرار میدهند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ قتل عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۸۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۲۹ نفر دیگر زخمی شدند. با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۹۰۹۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰۱۴۷ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که تنها در حملات ۲۴ ساعت گذشته به خان یونس ۷۳ فلسطینی از جمله ۲۴ کودک و ۱۵ زن به شهادت رسیدند.

منابع رسمی چینی اعلام کردند که گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در گفتگوهای پکن توافق‌نامه‌ای را برای پایان اختلافات داخلی و دودستگی و تقویت وحدت ملی فلسطین به امضا رساندند. تلویزیون چین اعلام کرد که ۱۴ گروه فلسطینی شرکت کننده در این نشست بیانیه پکن را به امضا رساندند.

کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر در جنین/ تیراندازی در کرانه باختری ۳۳۰ درصد رشد داشته است/ پزشک آمریکایی: تک تیراندازان صهیونیست کودکان فلسطینی‌ را هدف قرار می‌دهند + عکس و فیلم

نشست گروه‌های فلسطینی در پکن از روز یکشنبه تا امروز سه‌شنبه ادامه داشت. وانگ یی وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که گروه‌های فلسطینی بر سر تشکیل دولت آشتی ملی موقت برای اداره غزه بعد از جنگ توافق کردند.

وانگ یی تصریح کرد که آشتی ملی یک مسئله داخلی برای گروه‌های فلسطینی است اما در عین حال بدون حمایت جامعه جهانی این مسئله محقق نخواهد شد. در این بیانیه بر ضرورت آتش بس دائم و پایدار در نوار غزه و تلاش برای حاکمیت خودگردان فلسطینیان و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل تاکید شده است.

شبکه "سی بی اس" به نقل از مارک پیرلموتر پزشکی یهودی آمریکایی که به تازگی از غزه بازگشته، تاکید کرد که تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی به عمد کودکان فلسطینی را در غزه مورد هدف قرار می‌دهد.

کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر در جنین/ تیراندازی در کرانه باختری ۳۳۰ درصد رشد داشته است/ پزشک آمریکایی: تک تیراندازان صهیونیست کودکان فلسطینی‌ را هدف قرار می‌دهند + عکس و فیلم رفح تبدیل به مشتی از آوار شده است

این پزشک یهودی تاکید کرد که کودکان زیادی توسط تک‌تیراندازان اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند. او همچنین اظهار داشت که ما اسناد و مدارکی داریم که ثابت می‌کند ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

تحولات میدانی در غزه/ گردان‌های قسام در استان جنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کمینی ترکیبی گرفتار کرد/ تلفات قطعی صهیونیست‌ها در حملات حزب الله لبنان/ تیراندازی در کرانه باختری ۳۳۰ درصد رشد داشته است

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حمله، آژیر خطر در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. رسانه‌های اسرائیلی وقوع آتش‌سوزی در مناطقی در الجلیل را گزارش داده‌اند.

منابع محلی از حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به طولکرم در کرانه باختری خبر دادند. به دنبال این حمله مبارزان مقاومت فلسطین اقدام به مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی کردند. منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید در اردوگاه طولکرم و منفجر کردن چند مین در مسیر نیروهای اشغالگر خبر دادند. صهیونیست‌ها چند جوان فلسطینی را هم در طولکرم بازداشت کردند.

حزب الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان، برای اولین بار شهرک صهیونیستی "تسوریال" را در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

حملات راکتی حزب الله همچنان ادامه دارد

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در این حمله دو صهیونیست زخمی شدند. منابع عبری زبان همچنین از وارد آمدن خساراتی به این شهرک خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد یک دستگاه خودرو را در شهرک شقرا در جنوب لبنان هدف قرار داد. منابع لبنانی از زخمی شدن چند نفر در این حمله خبر دادند.

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که حماس در نوار غزه با کمبود نیرو مواجه نیست.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دو کارمند وزارت جنگ این رژیم در شمال کرانه باختری خبر داد. این شبکه تاکید کرد که این دو نفر بر اثر انفجار مین در نزدیکی کیبوتس "میراو" در شمال کرانه باختری زخمی شدند. منبع مذکور اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شماری از نیروهای خود را برای تحقیق در مورد این حادثه به کیبوتس میراو اعزام کرده است.

منابع عبری زبان از زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی بر اثر انفجار مین در نزدیکی شهر جنین در شمال کرانه باختری خبر دادند.

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه نیریا و محل تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی را هدف حمله پهپادی قرار داده و تلفات قطعی به دشمن وارد کرده است.

مقابله جوانان صهیونیست با نظامیان صهیونیست

حزب الله در عملیاتی دیگر مقر فرماندهی گردان السهل در پایگاه بیت هلل در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های فلق هدف قرار داد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند در حملات موشکی حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

مجاهدان گردان‌های قسام یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

قسام در عملیاتی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبید.

انهدام بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی نظامی سالم در جنین در شمال کرانه باختری خبر دادند.

گردان‌های قسام در استان جنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کمینی ترکیبی گرفتار کرد. قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها طی کمینی در نزدیکی دیوار حائل در مجاورت شهرک المطله، مینی را در کنار این دیوار منفجر کردند تا نیروهای اشغالگر را به طرف آن بکشانند سپس نیروهایی را که برای ترمیم دیوار به این منطقه اعزام شده بودند با یک مین دیگر هدف قرار دادند که طی آن دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند و بعد از آن نیز سومین مین را هم در میان نیروهای پشتیبانی دشمن که برای نجات مجروحان اعزام شده بودند منفجر کردند که بر اثر آن نیز یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شد.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که عملیات‌های تیراندازی در کرانه باختری از ژانویه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ افزایش ۳۳۰ درصدی داشته است.

نتانیاهو با ترامپ و بایدن دیدار خواهد کرد

سال تحصیلی جدید در شمال فلسطین اشغالی در موعد مقرر آغاز نخواهد شد رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سال تحصیلی جدید در شمال فلسطین اشغالی با توجه به وضعیت امنیتی جاری در موعد مقرر آغاز نخواهد شد.

کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر در جنین/ تیراندازی در کرانه باختری ۳۳۰ درصد رشد داشته است/ پزشک آمریکایی: تک تیراندازان صهیونیست کودکان فلسطینی‌ را هدف قرار می‌دهند + عکس و فیلم تظاهرات صهیونیست‌ها تل آویو

منابع عبری زبان اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست مجدداً در شهر تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

کاخ سفید اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. نتانیاهو همچنین قرار است روز جمعه در فلوریدا با دونالد ترامپ دیدار کند.

نظر شما