شناسهٔ خبر: 67844243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

نخست وزیر اسرائیل همزمان با اعتراضات در کنگره سخنرانی کرد

نطق نفرت انگیز - مردم سالاری آنلاين

نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به آمریکا رفته است. «بنیامین نتانیاهو» سرانجام پس از اما و اگرهای فراوان به کنگره آمریکا رفت تا جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه را توجیه کرده و پشتیبانی جدید مالی و سیاسی در واشنگتن کسب کند.

صاحب‌خبر - گروه بین‌الملل - مهدی یزدی: نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به آمریکا رفته است. «بنیامین نتانیاهو» سرانجام پس از اما و اگرهای فراوان به کنگره آمریکا رفت تا جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه را توجیه کرده و پشتیبانی جدید مالی و سیاسی در واشنگتن کسب کند.
به گزارش رویترز، همزمان با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل، صدها تن از مخالفان بیرون از کنگره دست به اعتراض زدند. ناگفته نماند که ۱۲۸ نماینده و سناتور سخنرانی نتانیاهو را تحریم کرده بودند. رشیده طلیب قانونگذار دموکرات هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تابلویی که روی آن نوشته شده «جنایتکار جنگی» را بالا گرفت.پلیس کنگره آمریکا پیش از سخنرانی نتانیاهو گزارش داد که برخی اعترض‌ها در نزدیکی کنگره و چند ساختمان به خشونت کشیده و پلیس از اسپری فلفل استفاده کرده است.
در طرف مقابل، نمایندگان کنگره آمریکا ۵۳ بار به منظور حمایت از نخست وزیر اسرائیل در نوار غزه او را در سخنرانی ۵۶ دقیقه‌ای تشویق کردند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین  ،نتانیاهو خیلی سریع سراغ حملات لفظی علیه ایران رفت و مدعی شد: «در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است.»
نتانیاهو مدعی شد: «ما امروز در دوراهی تاریخ دیدار می‌کنیم. دنیای ما در حال تحول است. در خاورمیانه، محور ترور ایران با آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما مقابله می‌کند.» نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد: «این برخورد تمدن‌ها نیست. برخورد بین بربریت و تمدن است. برخوردی بین کسانی است که مرگ را شکوهمند می‌کنند و کسانی که زندگی را مقدس می‌شمارند. . برای اینکه نیروهای تمدن، پیروز شوند آمریکا و اسرائیل باید در کنار یکدیگر بایستند. چون وقتی ما در کنار هم می‌ایستیم اتفاق ساده‌ای رخ می‌دهد: ما پیروز می‌شویم و آنها شکست می‌خورند.»
نقش ایران در اعتراض‌های ضد اسرائیلی در آمریکا
وی خاطر نشان کرد که این چهارمین سخنرانی او در کنگره آمریکاست. نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: ایران اعتراض‌های ضد اسرائیلی در آمریکا را تامین می‌کند.
نخست‌وزیر اسرائیل با استناد به ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال تامین مالی تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است و تصریح کرد: ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.»
فحاشی نتانیاهو علیه معترضان آمریکایی
نتانیاهو که از اعتراض‌ها در آمریکا به کشتار خود در غزه عصبانی است، خطاب به به معترضان حامی فلسطین گفت: «آنها باید از خودشان شرمسار باشند. در کمال ناباوری، بسیاری از معترضان ضد اسرائیلی انتخاب کرده‌اند در کنار شیطان بایستند. آنها در کنار حماس ایستاده‌اند. آنها در کنار قاتلان و متجاوزان می‌ایستند. این معترضان در کنار آنها ایستاده‌اند. آنها باید از خودشان شرمسار باشند.» نخست وزیر اسرائیل گفت: «برای این معترضان یک پیام دارم، شما به طور رسمی به احمق‌های مفیدی برای ایران تبدیل شده‌اید.» او گفت: «برخی معترضان نشان‌هایی حمل می‌کنند که روی آن نوشته شده است از بحر تا نهر. اما اصلا نمی‌دانند که درباره کدام بحر یا نهر صحبت می‌کنند. نه تنها از جغرافیا بلکه از تاریخ هم سر در نمی‌آورند.» ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شوند که رسانه‌های آمریکایی از تظاهرات گسترده نزدیک ساختمان کنگره همزمان با سخنرانی او گزارش می‌دهند.
قدردانی از بایدن برای کمک‌هایش به جنگ
نتانیاهو همچنین گفت: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نیم قرن دوستی با اسرائیل قدردانی می‌کنم. او گفت: بایدن و من بیش از ۴۰ سال است که یکدیگر را می‌شناسیم. می‌خواهم از او به خاطر نیم قرن دوستی با اسرائیل و به قول خودش یک صهیونیست تشکر کنم. در واقع او می‌گوید، یک صهیونیست ایرلندی آمریکایی است.
نتانیاهو همچنین از بایدن به خاطر «تلاش‌های خستگی ناپذیرش به نمایندگی از گروگان‌ها و تلاش‌هایش برای خانواده‌های گروگان‌ها» قدردانی کرد.
تلاش برای همزادپنداری 7 اکتبر و 11 سپتامبر
نخست وزیر اسرائیل همچنین ادعا کرد که حمله به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بر اساس تعداد جمعیت برابر با «۲۰ حمله ۱۱ سپتامبر در یک روز» بود.
او با تکرار ادعاها علیه نیروهای مقاومت فلسطین به کنگره گفت: «این هیولاها، به زنان تجاوز کردند، مردان را سر بریدند، نوزادان را زنده زنده سوزاندند. آنها والدین را جلوی فرزندان و فرزندان را جلوی چشم والدین آنها کشتند. آنها ۲۵۵ انسان زنده و مرده را به سیاه چال‌های تاریک غزه کشاندند.» او مدعی شد: اگر در غزه غذا وجود ندارد، به دلیل آن است که حماس آنها را می‌دزدد. حماس هر اقدامی انجام می‌دهد تا به غیرنظامیان آسیب برساند و برای اسرائیل، مرگ هر غیرنظامی، فاجعه است، اما حماس این را می‌خواهد.
سماجت برای ادعاهای ضد ایرانی نتانیاهو
نتانیاهو که در این سخنرانی برای فرافکنی و دور کردن افکار عمومی جهان از جملات و جنایاتش در غزه، تمام تمرکز خود را برحمله به ایران قرار داده است، در ادامه ادعاهایش افزود: «ایران پشت همه تروریسم و آشوب‌ها است. ایران می‌داند برای فتح خاورمیانه باید اول آمریکا را به چالش بکشد.»
نتانیاهو همچنین مدعی شد وقتی اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای اقدام می‌کند، «از خود و آمریکا محافظت می‌کند.»
نخست وزیر اسرائیل بدون اشاره به جنایاتش در غزه مدعی شد: اتهامات شرم آوری، اسرائیل را به نسل کشی متهم می‌کنند. ما باید یهودی ستیزی را محکوم و با آن مبارزه کنیم .
او خطاب به اعضای کنگره آمریکا گفت: دشمنان ما، دشمنان شما هم هستند. جنگ ما، جنگ شما و پیروزی ما، پیروزی آمریکا نیز هست. پیروزی ما بر حماس ضربه ای قوی بر محور تروریستی ایران است. کسانی که به اسرائیل حمله کنند، بهای سنگینی را خواهد پرداخت و آمریکا پشت ما ایستاده است. نتانیاهو همچنین گفت: می‌خواهم از رئیس جمهور ترامپ برای مقابله با تجاوزات ایران قدردانی کنم.
رد راه حل دو کشوری از سوی نتانیاهو
نخست وزیر اسرائیل همچنین در حالی از ائتلاف ابراهیم یا همان پیمان صلح سازش سخن گفت که تاکید کرد: اورشلیم پایتخت ابدی ما هرگز دوباره تقسیم نمی‌شود.
نتانیاهو مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) باید بدانند که ما به هر کسی که به ما حمله کند، پاسخ می‌دهیم. اسرائیل هر چه را لازم باشد برای محافظت از مرزهای شمالی انجام خواهد داد.
باید کنترل امنیتی بر غزه را داشته باشیم . او تاکید کرد: یک دولت مدنی در غزه توسط فلسطینی‌های که نخواهند اسرائیل را نابود کند، وجود داشته باشد. اورشلیم (بیت المقدس ) پایتخت ابدی اسرائیل است و نمی‌تواند دوباره تقسیم شود.

نظر شما