شناسهٔ خبر: 67843143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ در آیین افتتاح تالار مرکزی یزد:

دولت مردمی برای تکمیل بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی یزد ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کرد/ روزهای بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه (۵ مرداد) تالار مرکزی استان یزد را با مساحت ۱۴۴۵۰ مترمربع پس از ۱۵ سال افتتاح و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: قصد ما این بود که این مجموعه با حضور آقای رئیس جمهور افتتاح شود ولی مشیت الهی در این بود که ایشان به شهادت برسند و همه ما در داغ ایشان غمگین شویم.

وی افزود: در کوهستان ورزقان این شخصیت بزرگ را از دست دادیم ولی راهی که استاد شهید ما برای ما ایجاد کردند انشاالله با قوت ادامه دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در دو ماهی که از شهادت رئیس جمهور گذشت همه فعالیت های اجرایی کشور با دقت و حساسیت انجام و در طول یک هفته دو انتخابات با همه اقتضائاتش برگزار شد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، گفت: کار مطالعاتی این مجموعه از دهه هشتاد شروع شده بود و نزدیک به بیست سال از آن می گذرد.

وی افزود: اعتباراتی که تا قبل از شروع به کار دولت مردمی به این مجموعه اختصاص یافته بود در حدود ۵۱ میلیارد تومان بود ولی در این سه سال ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و به مرحله افتتاح رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مجموعه زیباترین مجموعه فرهنگی هنری تاریخ کشور است و با فنآوری های نوین و توسط مهندسان ایرانی و دانش بنیان ها آماده شده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تالار مرکزی یزد کاری فاخر و در شأن مردم فرهنگ دوست استان یزد است، گفت: این پیشکش دولت آیت الله رئیسی به محضر همه مردان و زنان عزیز و متدین استان یزد است.

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ،محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی چابک مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ، حمید نیلی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مهران فاطمی استاندار یزد و اصحاب فرهنگ و هنر استان نیز حضور داشتند.

مجموعه تالار یزد که کلنگ احداث آن در سال ۱۳۸۷ به زمین خورده بود، پس از ۱۵ سال به همت دولت سیزدهم و در راستای نگاه ملی و راهبرد تکمیل پروژه‌های ناتمام به بهره‌برداری می‌رسد.

این مجموعه فرهنگی هنری از دو سالن ۶۰۹ و ۴۵۵ نفری تشکیل شده است؛ ظرفیت برگزاری نمایش های روباز، نگارخانه، سالن های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و کلاس های آموزشی دیگر بخش های ابر پروژه فرهنگی یزد را تشکیل می دهد.

جدید بودن و تجهیزات به روز آن یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه است.

تالار مرکزی و مجلل یزد که قرار بود با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی افتتاح شود، پس از شهادت ایشان و به دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شد.

نظر شما