شناسهٔ خبر: 67840929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرانسه: در حال ارزیابی «حمله خرابکارانه» هستیم

وزیر ورزش فرانسه آتش‌افروزی در خطوط راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه را در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «حمله خرابکارانه» خواند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در فاصله چند ساعت تا آغاز مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، حمله و «آتش‌افروزی» در راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه، رفت‌وآمد در این کشور را به طور گسترده مختل کرد.

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه در بیانه‌ای اعلام کرد که «این اقدامات شرورانه با هدف فلج کردن قطارهای سریع‌السیر از طریق آتش‌افروزی در تاسیسات مستقر در امتداد خطوط مواصلاتی پاریس و مراکز مسافرتی حومه صورت گرفته است.»

این شرکت همچنین اعلام کرده است که اختلال گسترده احتمالا حمل‌ونقل را تا روزهای آغازین هفته تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

بنا به اعلام این شرکت، یکی از حملات آتش‌افروزی خنثی شده است اما سایر حملات به خطوط سریع‌السیر آتلانتیک، شمال و شرق آسیب و به چندین فقره از تاسیسات خسارت وارد کرده است. این شرکت از مسافران خواسته است تا سفرهای خود را به تعویق انداخته و به «ایستگاه‌های قطار نروند»!

آتش‌افروزی قبل از آتش‌بازی/ وزیر ورزش فرانسه: در حال ارزیابی «حمله خرابکارانه» هستیم

آمیلی کاسترا، وزیر ورزش فرانسه این حملات را محکوم کرده و آن را «بی‌نهایت هولناک» خوانده و ایجاد اختلال را «نوعی خرابکاری هماهنگ» توصیف کرده است. وی تاکید کرد: هدف گرفتن بازی‌ها یعنی هدف گرفتن فرانسه! تاثیر این حملات را بر مسافران و ورزشکاران ارزیابی و از جابه‌جایی مناسب تمام کاروان‌ها به محل مسابقات اطمینان حاصل خواهیم کرد.

این حملات در حالی سامانه‌های ریلی فرانسه را مختل کرده است که مراسم افتتاحیه المپیک از ساعت ۲۱ امشب آغاز خواهد شد. این مراسم برای نخستین بار در فضای باز برگزار می‌شود و ورزشکاران با قایق روی رودخانه «سِن» رژه خواهند رفت و تماشاگران نیز از کرانه این رودخانه مراسم را به نظاره خواهند نشست.

نظر شما