شناسهٔ خبر: 67840977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تازه ترین خبر از فعالیت فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه

ایرنا : فعالیت فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

فعالیت فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه واقع در مرز این کشور با سوئیس و آلمان که به خاطر تهدید بمب گذاری در روز آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تخلیه شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: درست ساعاتی پس از حملات آتش سوزی در شبکه خطوط ریلی سریع السیر فرانسه، یک فرودگاه در مرز فرانسه و سوئیس بنا به دلایل امنیتی تخلیه شد

خبر مرتبط
حادثه در فرانسه/ همزمان با شروع المپیک راه‌آهن مسدود شد

مقام‌های فرانسوی اعلام کردند شبکه راه‌آهن سریع‌السیر این کشور روز جمعه هدف اقدامات خرابکارانه مجرمانه از جمله آتش‌سوزی‌های عمدی در سطحی گسترده ساعاتی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه بزرگ بازی‌های المپیک تابستانی پاریس قرار گرفته و فلج شده است.

این خبرگزاری ساعاتی بعد در خبر جداگانه‌ای اعلام کرد: ترافیک هوایی از اواسط روز در فرودگاه بازل-مولوز که به دنبال تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شده بود، از سر گرفته شد.

فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه تخلیه شد  
فرودگاه بازل -مولوز که هم مرز با سه کشور فرانسه، سوئیس و آلمان است

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: چندین فرودگاه فرانسه از جمله فرودگاه «یورو ایرپورت» (EuroAirport) سال گذشته نیز به دلیل تهدیدهای جعلی بمبگذاری تخلیه شده بودند.

این گزارش می افزاید: فرودگاه یورو ایرپورت که بخشی از آن در مرز فرانسه و در نزدیکی شهر بازل سوئیس قرار دارد تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی پذیرای هشت میلیون مسافر بود.

فرودگاه یروایرپورت فرودگاهی است که در سه بخش «مول هاوس» فرانسه، «بازل» سوئیس و «فرایبورگ» آلمان قرار داد.

 

سیستم حمل‌ونقل قطار سریع السیر فرانسه مختل شد

فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه تخلیه شد

خبرگزاری فرانسه در حالی از تخلیه فرودگاه بازل مالوز واقع در مرز بین فرانسه و سوئیس بدلایل امنیتی خبر داده که ساعاتی پیش از اختلال در سیستم حمل و نقل قطارهای سریع السیر فرانسه خبر داده بود.

خبرگزاری فرانسه دراین باره گزارش داد درحالی که تنها ساعاتی تا آغاز مراسم افتتاحیه المپیک پاریس زمان باقی است، شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) اعلام کرد که سامانه حمل‌ونقل شبکه ریلی قطارهای سریع السیر فرانسه با اقدامات خرابکارانه از جمله حمله با آتش سوزی دچار اختلال شد.

شرکت ملی راه آهن فرانسه دراین باره به این خبرگزاری فرانسوی گفت: این بزرگترین حمله در مقایس خود برای فلج کردن «ت ژ و» سامانه قطارهای سریع السیر فرانسه (TGV) است، تردد قطارها در بسیاری از مسیرها به ناچار لغو شده و این وضعیت تا زمانی که تعمیرات در حال انجام است یعنی دست‌کم برای دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش یک منبع نزدیک به این تحقیقات به خبرگزاری فرانسه گفت: حمله با آتش سوزی در شبکه ریلی قطارهای سریع السیر فرانسه از جمله اقدامات هماهنگ شده خرابکاری بوده است.

به گفته رئیس شرکت راه‌آهن فرانسه در نتیجه این اختلالات ۸۰۰ هزار مسافر با تاخیر و لغو قطارهایشان مواجه شده‌اند.

نظر شما