شناسهٔ خبر: 67840856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

دولت چهاردهم برنامه ویژه‌ای برای توسعه کرمانشاه داشته باشد

کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: انتظار داریم دولت چهاردهم برنامه ویژه‌ای با کمک نمایندگان، مدیریت اجرایی کرمانشاه، مسئولان و... برای پیشرفت استان و حل مسائل تنظیم کند که این افتخار برای دولت چهاردهم بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: آیات شریفه قرآن بالاترین تذکر به انسان مؤمن است چه اینکه پس از مرگ چشم مؤمن باز می‌شود و می‌فهمد آنچه در دنیا بوده به معنای واقعی نبوده بلکه آزمونی بوده که حاصل آن یا سعادت ابدی یا شقاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اينکه شرکت در نماز جمعه یکی از اسباب آمرزش انسان است، افزود: هفته آینده مصادف با ۲۵ محرم شهادت امام زین‌العابدین(ع) است، که امیدواریم با شرکت در مجالس روضه با برنامه‌های تبیینی ایشان آشنا شویم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری همچنین به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری شهید عرصه بصیرت که بر مشروطه مشروعه تأکید داشت اشاره و عنوان کرد: انگلیسی‌ها زمینه اعدام این فقیه بزرگ با بصیرت را فراهم کردند و با توطئه وی را به دار آویختند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روز ۹ مرداد به‌ عنوان روز اهدای خون، خواستار توجه مردم نسبت به اهدای خون شد و گفت: بیماران در بیمارستان‌ها نیاز به اهدای خون دارند البته انتقال خون استان توفیقات خوبی داشته حتی به استان‌های همجوار در موارد اضطراری امدادرسانی شده است.

نماینده ولی فقيه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد و روز کرمانشاه نام گرفته که این نامگذاری به جا است زیرا استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس سهم بسیاری داشته و جنگ از این استان آغاز و در این استان به پایان رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: بر اساس آمار رسمی ۳۱ هزار کرمانشاهی در طول هشت سال دفاع مقدس در دفاع مقدس حضور یافتند البته این تنها آمار افرادی است که نام آنها ثبت و ضبط شده همچنین استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید را تقدیم راه خدا کرده است.

وی از تقدیم ۱۹ هزار جانباز و ۷۵۰ آزاده سرافراز خبر داد و افزود: استان کرمانشاه با تقدیم ۸۵۰ زن شهید دومین استان دارای بیشترین بانوان شهید است نیز یک هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز در این استان داریم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۵۰ شهید کمتر از ۱۵ سال تقدیم انقلاب کرده، گفت: رتبه اول جانبازان کشور مربوط به استان است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: ۲۷ عملیات در مرزهای استان کرمانشاه انجام گرفته که مرصاد یکی از آنها است، در عملیات مرصاد مردم کاری کارستان کردند در واقع در این عملیات یک هزار و ۹۵ شهید تقدیم شد که جمعیت زیادی از استان کرمانشاه بودند، همچنین شاهد پراکندگی شهدا در بیشتر مناطق شهری و روستایی بودیم.

وی افزود: زمانی که منافقین با تحریک صدام با خیال خام خود، به سمت ایران حرکت کردند و از سوی ارتش بعث تجهیز شدند دست به جنایت زدند و در بیمارستان اسلام‌آبادغرب مجروحان را به شهادت زدند که در تنگه چهارزبر راه بر آنها بسته شد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: عملیات مرصاد به فرماندهی شهید علی صیادشیرازی با رمز «یا علی» آغاز شد و همه از جمله ارتش، یگان‌های پیاده، هوانیروز و نیروی هوایی نقش‌آفرینی کردند و خدا خواست منافقان کوردل را با تلفات چند هزار نفری نابود شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری یادآور شد: روز کرمانشاه به روز تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب نزدیک است در واقع دولت هم کارش را همزمان با روز کرمانشاه آغاز می‌کند پیشنهاد می‌کنیم دولتمردان دولت چهاردهم مطالعه کنند آیا حق مردم شریف، عزیز و بزرگواری که آن طور فداکاری کردند و مقابل دشمن صف کشیدند در عرصه‌های مختلف به نحو مطلوب ادا شده است؟

وی افزود: آنچه از تأخیر و عقب‌افتادگی در عرصه‌های مختلف در استان می‌بینیم حاکی از آن است که این حق ادا نشده است پس انتظار داریم دولت چهاردهم برنامه ویژه‌ای با کمک نمایندگان، مدیریت اجرایی کرمانشاه، مسئولان ذی‌نفوذ استان در مرکز و شخصیت‌های دارای سابقه مدیریتی، صاحبان فکر، اساتید حوزه و دانشگاه و افرادی که کار تخصصی انجام می‌دهند، برای پیشرفت استان و حل مسائل تنظیم کند که این افتخار برای دولت چهاردهم بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم کرمانشاه به رئیس جمهور منتخب رأی داده‌اند لذا منتظر هستند نتیجه رأی و حضور خود در انتخابات را با تدوین برنامه‌‌ای اصولی ببینند./1400/

نظر شما