شناسهٔ خبر: 67840607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

دولت چهاردهم برای رفع مشکلات مردم کرمانشاه برنامه ویژه ای در نظر بگیرد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جنگ از استان کرمانشاه آغاز و پایان یافت، گفت: حق این استان پس از پایان جنگ به خوبی ادا نشده و از دولت چهاردهم میخواهیم برای رفع مشکلات مردم استان برنامه ویژه ای در نظر بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری» در خطبه های نماز جمعه افزود: امروز سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و روز کرمانشاه است و این استان در دوران دفاع مقدس سهم بسیار زیادی داشته است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: آماری که ثبت شده است نشان می‌دهد ۳۱ هزار نفر در طول دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند و اگر کسانی که روزهای آغازین جنگ به صورت داوطلب و بدون ثبت در جایی در جنگ شرکت کردند را حساب کنیم بر این رقم افزوده خواهد شد.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: بر حسب آمار های رسمی در استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر وجود دارد و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید از این استان به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۹ هزار جانباز وجود دارد، بیان کرد: همچنین در استان ۷۵۰ آزاده سرافراز وجود دارند که سهم بسیار عظیمی در اداره جنگ ایفا کرده‌اند.

وی افزود: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۸۵۰ زن شهیده را به انقلاب اسلامی تقدیم کرد و استان کرمانشاه در این باره رتبه دوم شهدای زن را دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: یک هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز نیز در استان کرمانشاه وجود دارند و همچنین ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال در استان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه رتبه اول تعداد جانبازان کشور متعلق به کرمانشاه است، گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۷ عملیات در مرز های استان انجام شد که یکی از آنها عملیات مرصاد است که در این عملیات بر حسب آمارهای موجود یک هزار و ۹۵ رزمنده به شهادت رسیدند و از این عدد تعداد زیادی (بیش از ۳۰۰ شهید) از مردم غیور استان کرمانشاه بوده‌اند.

وی گفت: در عملیات مرصاد همه رزمندگان و به خصوص ارتش سهم به‌سزایی داشتند که جا دارد از همین جا به روان پاک تک تک آنان درود بفرستیم.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آغاز کار دولت جدید تقریبا همزمان است با روز کرمانشاه، ادامه داد: هفتم مرداد ماه روز تنفیذ رییس جمهور منتخب و روز نهم نیز روز تحلیف ایشان است؛ دولتمردان دولت چهاردهم حتما درباره مردم استان کرمانشاه که آنگونه در مقابل دشمن ایستادند مطالعه کنند و ببیند آیا آنطور که شایسته است در عرصه های مختلف حق این مردم به نحو مطلوب ادا شده است یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: آنچه که انسان از تاخیرها و عقب افتادگی های مختلف در استان می بیند تنها حاکی از این است که آن حق هنوز ادا نشده است.

وی با بیان اینکه به دولت چهاردم پیشنهاد میکنم برنامه ای ویژه با کمک نمایندگان مردم در مجلس، مدیریت اجرایی استان، شخصیت های با سابقه استان و افراد ذی‌نفوذ کرمانشاهی در مرکز تنظیم و برنامه‌ریزی کنند، گفت: این برنامه باید به صورت ویژه برای شناسایی و حل مشکلات و آسیب ها در استان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر این اتفاق بیفتد افتخاری برای دولت چهاردهم خواهد بود زیرا بیش از ۷۰ درصد مردم کرمانشاه به رییس جمهور منتخب رای داده اند و از ایشان انتظار دارند.

به گزارش ایرنا، پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ است روزی که با نام کرمانشاه گره خورده و همین یک روز در طول سال کافی است تا تلنگری برای مردم و مسوولان کشورمان باشد که رشادت های مردمان این خطه را فراموش نکنند.

نظر شما