شناسهٔ خبر: 67840800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیرغلامان حسینی بخش مرکزی شهرستان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - همزمان با نیمه دوم ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی، پیرغلامان روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردبیل با حضور مسئولان استانی و محلی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل روز جمعه در آئین تجلیل از پیرغلامان شهرستان اردبیل اظهار کرد: شناسایی و تجلیل پیرغلامان در روستاها اقدام بزرگ فرهنگی است و اینها سرمایه‌های عظیم فرهنگی هستند و شکوه و جلوه خاصی به عزاداری‌های ماه محرم می‌دهند.

وی افزود: پیرغلامان حسینی، خالصانه و بدون ریا در برگزاری باشکوه مراسم ماه محرم در مساجد و حسینیه‌ها مشارکت می‌کنند و تجلیل از آنها که به صورت ابتکاری و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲ سال اخیر انجام شده، اقدامی ماندگار است.

حجت الاسلام علی میری امام جماعت انزاب علیا هم در این همایش گفت: اهالی این روستا همیشه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیشگام هستند و در ترویج شعائر اسلامی تلاش می‌کنند.

ایرج فتحی بخشدار مرکزی شهرستان اردبیل نیز در این همایش مردمی گفت: این مراسم برای دومین بار در شهرستان اردبیل به همت بخشداری و دهیاران بخش مرکزی در روستای انزاب علیا برگزار می‌شود وی یادآور شد: نخستین آیین تجلیل از پیرغلامان در سال گذشته در روستای شام اسبی برگزار شده بود.

پیرغلامان حسینی بخش مرکزی شهرستان اردبیل تجلیل شدند

وی افزود: پیرغلامان حسینی از روستاهای دور افتاده بخش مرکزی شناسایی و در این مراسم تجلیل شدند و این عزیزان همیشه زینت بخش عزاداری ماه محرم در روستاها هستند و خوشحالیم که این برنامه پرشور را برای دومین سال متوالی به صورت منظم برگزار می‌کنیم.

شعرخوانی استاد عسگر شاهی زاده اردبیلی، مداحی استاد سرباز، سینه زنی و فریاد یاحسین (ع) عزاداران و برپایی ایستگاه صلواتی از بخش‌های دیگر این برنامه بود و در پایان با اهدای هدایایی از ۷۲ پیرغلام حسینی روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردبیل تجلیل شد.

شهرستان اردبیل در شمال غرب ایران به لحاظ سابقه تاریخی و مذهبی، از شور و حال خاصی در ماه محرم برخوردار است و مداحان، شعرای آئینی و پیرغلامان نامداری در این خطه تربیت یافته و به خدمت در آستان اولیای الهی مفتخر شده اند.

نظر شما