شناسهٔ خبر: 67840723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان: مسلمانان در برابر نقض حقوق بشر در آلمان موضع بگیرند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، تعطیلی حدود ۵۰ موسسه مذهبی و مسجد در هامبورگ آلمان به ویژه مرکز اسلامی هامبورگ را نقض صریح حقوق بشر خواند و گفت: مسلمانان در برابر این اقدام که جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است، موضع بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: وزارت امور خارجه کشورمان نیز نباید به تذکر اکتفا کند زیرا تعداد مسلمانان و به ویژه آذری‌ها در آلمان کم نیست و مرکز اسلامی هامبورگ نیز با ۷۱ سال سابقه در حقیقت پناهگاه مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه مرکز اسلامی هامبورگ توسط آیت‌الله العظما بروجردی در سال ۱۳۳۲ شمسی ایجاد شد، یادآوری کرد: سیاستمداران آلمان با این اقدام، دستور آمریکا را اطاعت کردند و همواره شرمسار خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان: مسلمانان در برابر نقض حقوق بشر در آلمان موضع بگیرند تشویق جلاد اسراییلی در کنگره آمریکا نشان‌دهنده واقعیت حقوق بشر آمریکایی است

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه نخست وزیر بی‌شرم اسراییل هم به همین خاطر از آلمان تشکر کرد، ادامه داد: تشویق نتانیاهو در کنگره آمریکا به عنوان جلادی که بیش از ۳۹ هزار نفر را در غزه نسل‌کشی کرده است نیز نشان‌دهنده واقعیت حقوق بشر آمریکایی است.

وی به تظاهرات گسترده ملت‌ها در کشورهای جهان علیه سیاست‌های آمریکا و اسراییل هم اشاره، و بیان کرد: سیاستمداران آمریکایی به این اعتراض‌ها اعتنا نمی‌کنند و دوستان اروپایی آنها هم از همان سیاست‌های غلط پیروی می‌کنند تا جایی که متاسفانه فرانسه به ورزشکاران اسراییل اجازه حضور در المپیک را صادر شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ورزشکاران روسیه اجازه حضور در المپیک را کسب نکرده‌اند، این سوال را مطرح کرد که آیا در اوکراین به اندازه غزه کشتار شده است؟

علمای شیعه را قدر بدانیم

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در ایام ارتحال ۲ فقیه بزرگ شیعه شامل علامه حلی و شیخ طوسی قرار داریم، افزود: شیخ طوسی (۳۸۵- ۴۶۰ ق) بنیانگذار حوزه علمیه نجف بود و برای تکامل فقه شیعه خون دل‌ها خورد.

آیت‌الله پورمحمدی به آثار شیخ طوسی هم اشاره و بیان کرد: این عالم برجسته آثار پرشماری در علوم دینی مانند فقه، کلام، تفسیر، رجال و غیر آن دارد و نویسنده ۲ کتاب «التهذیب» و «الاستبصار» از کتاب‌های چهارگانه حدیثی شیعه است.

وی اضافه کرد: بعد از رحلت شیخ طوسی تا ۱۰ سال فقها جرات صادر کردن فتوای مغایر با فتوای شیخ طوسی را نداشتند و ایشان عظمت و محبوبیت بالایی در میان شیعیان داشت.

امام جمعه مراغه همچنین به آثار علامه حلی هم اشاره، و بیان کرد: وی بیش از ۱۲۰ کتاب در رشته‌های مختلف علمی مثل فقه، کلام، تفسیر، منطق، اصول، و رجال تالیف کرد که برخی از آنها جزو منابع تدریس و تحقیق در حوزه‌های علمیه شیعه است.

آیت‌الله پورمحمدی از آثار معروف علامه حلی به «مختلف الشیعه» و «تذکره الفقهاء» در علم فقه اشاره، و بیان کرد: وقتی یک ناصری علیه شیعه کتابی نوشت، یکی از شاگردانش را مامور کرد تا آن کتاب را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: شاگرد علامه حلی کتاب را برای یک شب به امانت گرفت و آن را به علامه حلی داد؛ این عالم برجسته مجبور بود تا آن کتاب را برای مطالعه بیشتر دستنویس کند و حین نوشتن خوابش برد؛ وقتی سراسیمه برخاست با کمال تعجب مشاهده کرد که کل آن کتابت شده است.

امام جمعه مراغه از مردم خواست تا قدر علما را بدانند و افزود: دعا کنید تا قبل از ائمه و پیامبر اکرم (ص)، علما ما را شفاعت کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه صبح امروز، پنجم مردادماه نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود که «نماز جمعه آنگونه که امام راحل (ره) فرموده بودند، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مومنان نسبت به شرکت کردن در آن باید اهتمام ویژه داشته باشند».

نظر شما