شناسهٔ خبر: 67839951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت سبزوار:‌ جمهوری اسلامی معتبرترین انتخابات دنیا را دارد

سبزوار- ایرنا- امام جمعه موقت سبزوار گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از امن‌ترین و معتبرترین انتخاباتی است که در دنیا برگزار می‌شود، اگرچه همواره دشمنان و بدخواهان شبهه تقلب و دخالت در آن را مطرح کرده و می‌کنند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی اخباری در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود:‌ این در حالی است که کسانی در سال های ۷۶ و ۸۸ نیز حرف هایی زده و ادعای تقلب را طرح کرده و گفتند که نظام جمهوری اسلامی آنچه بخواهد را از صندوق بیرون می آورد و نه آنچه که مردم بخواهند و رای بدهند.

وی گفت: در انتخابات سال ۱۳۷۶ گفتند که نظام قصد دارد نامزد خود را از صندوق بیرون آورد و اگر شما بنویسی «الف»، آنها «ب» را که نامزد مطلوب نظام است از صندوق بیرون خواهند آورد و دیدیم که اتفاقا برخلاف ادعای آنان همان «الف» از صندوق بیرون آمد و در سال ۸۸ نیز پیش از شمارش آرای مردم در آن انتخابات پرشور، مدعی تقلب شدند و مملکت را بیش از هشت ماه دچار بحران کردند.

امام جمعه موقت سبزوار گفت: امسال هم نتیجه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با آنچه که مخالفان و بدخواهان می‌گفتند متفاوت بود، چرا که اصولا رهبری رای مردم را «حق الناس» دانسته و همواره بر حفظ و امانتداری از آرای مردم تاکید کرده اند و جز رای آنان چیزی از صندوق بیرون نمی آید.

حجت الاسلام اخباری، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تجلی‌گاه درایت و کیاست رهبری برشمرد و گفت: معاون اول دولت و سرپرست ریاست جمهوری هم گفت که ما فقط مجری بودیم و در واقع سیاستگذار در این ۲ ماه خود رهبر معظم انقلاب بودند.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به آیین تنفیذ حکم ریاست جمهوری که هفته آینده توسط رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد،‌ گفت: رییس جمهوری منتخب پس از آن ۲ هفته وقت دارد که کابینه انتخابی خود را به مجلس معرفی کند و انتظار آن است که در این مسیر نصایح پدرانه رهبری را نصب العین خود قرار دهد.

وی افزود:‌ رهبری در ایام اخیر در رهنمودهایی، ملاک هایی را در این خصوص ارائه کرده اند که افراد منتخب برای دولت، باید مومن به انقلاب و اسلام و مبانی اسلامی باشد،‌ دلبسته به فرهنگ غرب و آمریکا نباشند و چنین کسانی نباید در جمهوری اسلامی مسوولیت داشته باشند.

امام جمعه موقت سبزوار خطاب به رییس جمهوری منتخب نیز خاطرنشان کرد:‌ شما رییس جمهور این ملت، چه آنها که به شما رای داده اند و چه آنها که رای نداده اند، هستید و مادامی که به تعهدی که کرده اید پایبند باشید، مردم از شما حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام اخباری افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در رای به کابینه دولت، امتحان بزرگی را پیش رو دارد و باید کابینه ای در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کند و نمایندگان نباید در انتخاب و رای خود به کابینه از ملامت ملامتگران بترسند و بدانند که وقتی می‌دانند حرفشان حق است، باید پای آن ایستاده و از آن دفاع کنند.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به گرمای کم سابقه هوا در روزهای جاری و آینده، خواستار رعایت اصل صرفه جویی شهروندان در مصرف آب و برق شد تا کشور از این ناحیه دچار مشکل نشود.

نظر شما