شناسهٔ خبر: 67839582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش نشانی تبریز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در روزهای گرم تاکید کرد

تبریز - ایرنا - همزمان با اعلام هشدار افزایش میزان دما، آتش نشانی تبریز بر ضرورت رعایت اصول ایمنی برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری تبریز، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز روز جمعه گفت: با هشدار افزایش دما در این روزها، توصیه می شود شهروندان مراقبت بیشتری در محیط کار به ویژه کارگاه های صنفی صنعتی داشته و مراقب بکار بردن بی رویه مایعات قابل اشتعال مصرفی داشته باشند.

سعید صالح نیا ادامه داد: تبخیر سریع مواد قابل اشتعال می تواند با دریافت شعله، منجر به وقوع آتش سوزی شود.

وی در هشدار ویژه ای، از رانندگان خودروها درخواست کرد: مواد گازی، فندک، عطرها، اسپری‌ها، باتری‌ها و به طور کلی هر قوطی بسته شده و بدون منفذ را درون خودرو قرار ندهند که با افزایش میزان دمای هوا می تواند موجب انبساط حجمی، انفجار ‌ و آتش سوزی شود.

صالح نیا یاد آور شد: به جا گذاشتن بطری آب در داخل خودرو نیز می تواند با تابش مستقیم آفتاب به صورت ذره بینی عمل کرده و آتش سوزی خودرو را موجب شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز به شهروندان توصیه کرد: در این روزهای داغ از روشن کردن آتش در حجم زیاد در طبیعت خودداری و در صورت روشن کردن قبل از ترک محل با ریختن آب بر روی آتش از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوید.

وی ادامه داد: به جا گذاشتن ذغال گداخته قلیان در محیط طبیعت نیز می تواند موجب پراکنده شدن در طبیعت و آتش سوزی وسیع در محیط طبیعت شود.

صالح نیا از شهروندان درخواست کرد: با مشاهده هر گونه حادثه با سامانه ۱۲۵ پیدا کرده و آتشنشانی را در امدادرسانی یاری کنند.

نظر شما