شناسهٔ خبر: 67839442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه خمین : نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی است

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی و تبلور معنویت بخشیدن به جامعه است و حمایت جامع از ولایت فقیه در نماز جمعه شکل می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نمازجمعه خمین با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد، افزود: اجتماع در نماز جمعه دعوت خدا به اجتماع هفتگی است.

وی ادامه داد: دشمنان متوجه شدند کم هزینه‌ترین جنگ‌ها، جنگ نرم است که شامل عملیات سیاسی، فرهنگی و ارتباطی برای ایجاد تغییرات در کشورهای مختلف است.

امام جمعه خمین اظهار کرد: جنگ نرم موثرترین و خطرناک‌ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است، چراکه بیشترین ضربه را به جامعه وارد می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: در جنگ نرم، عزم و اراده و فروپاشی روانی یک ملت مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی افسردگی و دلسردی در جامعه، یاس در جامعه، ایجاد ترس در افراد با تخریب فکری، اضطراب و پریشانی ذهنی و کاهش خودباوری و اعتماد به نفس جامعه را پنج هدف متمرکز دشمن در جنگ نرم عنوان کرد.

خطیب جمعه خمین افزود: نقطه کانونی مقابله با جنگ نرم دشمن نماز جمعه است، چراکه مهمترین مرکز سیاسی و عبادی است و اهداف دشمن را برای اقشار مختلف مردم تبیین کند.

حجت الاسلام میرصادقی، با گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه بیان کرد: نماز جمعه یکی از کانون‌های هجمه دشمن است و براساس فرموده رهبری ۷۰ درصد هجمه دشمن علیه نمازگزاران در نماز جمعه است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: این امام بزرگوار نیروسازی اسلامی با خطبه‌های خود انجام داد و یک تنه آثار و برکات سیدالشهدا(ع) را ماندگار کرد.

امام جمعه خمین بیان کرد: عمل خطیبان مجالس عزاداری مانند امام زین العابدین (ع) باید روشنگری دینی باشد.

حجت‌الاسلام میرصادقی، با اشاره به آیین تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور منتخب گفت: حکومت داری جمهوری اسلامی نمونه موفقی از دموکراسی است.

امام جمعه خمین تاکید کرد: دولت چهاردهم آزمون مهم تشکیل کابینه و مجلس دوازدهم آزمون مهم تعامل با دولت را برعهده دارند.

حجت الاسلام میرصادقی اضافه کرد: اگر اهداف سیاسی گرایش‌های سیاسی بر منافع ملی غلبه کند کشور دچار کشمکش خواهد شد و انتظار است کابینه دولت چهاردهم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شود.

وی با اشاره به عملیات انتحاری یک پهپاد یمنی در گنبد آهنین، گفت: این حمله آنچنان برای رژیم صهیونیستی سنگین بود که از آن به عنوان عملیات وعده صادق دوم یاد می‌کنند.

خطیب جمعه خمین افزود: رژیم صهیونیستی با حمله به تاسیسات نفتی بندر یمن و شهادت تعدادی از مردم یمن به دنبال پاسخ به این عملیات بود در حالیکه رویارویی مستقیم انصارالله یمن با رژیم صهیونیستی به زودی این رژیم جنایتکار را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایرنا همزمان با سالروز اقامه نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قبور مطهر شهدای گمنام در مصلی امام خمینی‌(ره) شهرستان خمین با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان و نمازگزاران این شهرستان گلباران شد.

خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی واقع است.

نظر شما