شناسهٔ خبر: 67839167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هدف‌ سفر نتانیاهو به آمریکا افزایش کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی است

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی و کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری از جمله اهداف‌ سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای سخنرانی در کنگره این کشور است.

صاحب‌خبر -

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شود، خوشحال است، افزود: نتانیاهو در زمان ریاست جمهوری جوی بایدن، با ترامپ دوستی شخصی داشت و طبیعی است وقتی بایدن روی کارآمد، مقداری از نتانیاهو فاصله گرفت که این مهم موجب شد گاهی اوقات سیاست وی را حداقل مورد سرزنش قرار دهد.

وی برگزاری تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی در غرب را تاثیرگذار دانست و گفت: اگر این تظاهرات گسترش و ادامه یابد و تمام آمریکایی‌ها بر علیه سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی اسرائیل موضع‌گیری کنند که نباید با دریافت مالیات از مردم به اسرائیل کمک شود، ضمن ایجاد حرکت عمومی، یک روح همبستگی به نفع مردم غزه در آمریکا شکل می‌گیرد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمامی قواعد بین‌المللی برای رسیدن به پیروزی در غزه با دو مشکل بین‌المللی «خانواده گروگان‌های در اختیار حماس» و «احزاب مخالفش» در سرزمین‌های اشغالی روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برپایی تظاهرات و فشار خانواده گروگان‌هایی است که در اختیار نیروهای حماست قرار دارد، خاطرنشان کرد: نتانیاهو هر روز با کوبیدن ادامه طبل جنگ بر تشدید آن می‌افزاید که این مهم موجب کشته و زخمی شدن گروگان‌ها نیز ‌شده و به همین دلیل خانواده گروگان‌های معترض، تظاهرات برپا می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم، یکی دیگر از مشکلات نتانیاهو را با احزاب مخالف خود دانست و تصریح کرد: با اتمام جنگ در غزه، دیگر نخست وزیر نخواهد بود بنابراین تا جنگ ادامه دارد، نخست وزیر خواهد ماند.

وی یادآور شد: نتانیاهو می‌خواهد اگر جنگ نیز تمام شود و از اریکه قدرت سقوط کند به آیندگان در اسرائیل بفهماند که ما با دشمنان که مردم غزه و حماس هستند، سخت جنگیدیم و پیروز هم شدیم در حالی که اصلا نمی‌تواند، پیروز میدان باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نتانیاهو از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) در نبرد با عملیات طوفان الاقصی تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در غزه شهید و بیش از ۹۰ هزار نفر دیگر را مجروح کرده است، هنوز آرام نگرفته و با گذشت بیش از۱۰ ماه از این نبرد، به توفیقی دست نیافته است و به همین دلیل ناراحت و عصبانی است و برای او اهمیت ندارد چرا که آمریکا و انگلیس همواره از جنایت‌های او حمایت می‌کنند و بسیاری از قواعد بین‌المللی را نادیده و زیرپا می‌گذارد.

نظر شما