شناسهٔ خبر: 67840722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد نماز جمعه آستارا:

تریبون نماز جمعه صدای مردم را به گوش مسئولان می رساند

آستارا - ایرنا - رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا گفت: تریبون نماز جمعه صدای مردم را به گوش مسئولان می رساند و مطالبه گر حقوق آنهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد داداش زاده روز جمعه در گردهمایی معرفتی و تشکیلاتی خادمین نماز جمعه شهرستان آستارا اظهار کرد: نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام راحل به صورت رسمی با حکمی که به مرحوم آیت اللّه طالقانی داد، در سال ۵۸ در تهران برگزار شد.

وی افزود: نماز جمعه عملکردهای متفاوتی را در راستای دفاع از ارزش ها و انقلاب، آن هم در صحنه های مختلف در حوزه های فرهنگ، دیانت و سیاست به نمایش گذاشت.

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: این کارکرد به ویژه در حوزه های حساس و سرنوشت ساز یعنی تهران و شهرهای مهم و مذهبی نمود دارد در کنار نماز جمعه هایی که در سراسر کشور به عنوان تریبون دفاع از ارزش های دینی، اسلامی و تبیین کننده سیاست ها و رویکردهای کشور و نظام در حوزه های مختلف است، بخش دیگری از عملکرد مثبت نمازهای جمعه است.

داداش زاده بیان کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا نخستین نماز جمعه در سال ۱۳۶۰ وقتی که هنوز مصلی آماده نشده بود در ورزشگاه وحدت آستارا به امامت حجت الاسلام اجاق نژاد برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان آستارا بیش از ۱۰۰ نفر در قسمتهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره فعالیت دارند و هر هفته با تشکیلات منظم و منسجم اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه نماز جمعه را انجان می دهند.

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: در نماز عبادی، سیاسی جمعه هرهفته میز خدمت توسط یکی از ادارات خدمات رسان شهرستان برگزار و ویزیت رایگان نمازگزاران انجام می شود و مردم نیز از آن استقبال خوبی به عمل می آورند.

در پایان این گردهمایی از دست اندرکاران و خادمین نماز جمعه شهرستان آستارا با اهدای هدایایی قدردانی شد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما