شناسهٔ خبر: 67839091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اوباما از نامزدی هریس در انتخابات آمریکا حمایت کرد

تهران – ایرنا – «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا  به دنبال کنار رفتن  دیر هنگام «جو بایدن» از عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور، از «کامالا هریس»  به عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، باراک اوباما در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (تویئتر) با اعلام حمایت خود از کامالا هریس نوشت: طی تماسی که من و همسرم به کامالاهریس داشتیم، گفتیم که تصور می‌کنیم او یک رئیس جمهوری عالی برای ایالات متحده خواهد بود و وی از حمایت کامل ما برخوردار است.

رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه نوشت: در این لحظه حساس برای کشور، ما هر آنچه که بتوان برای آنکه مطمئن شویم او در ماه نوامبر (آبان‌ماه) پیروز خواهد شد، انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، «جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

این درحالی است که کامالا هریس هنوز از سوی حزب دموکرات به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا معرفی نشده است.

نظر شما