شناسهٔ خبر: 67862047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گفت‌وگوی لاوروف و وزیر خارجه کره جنوبی درباره شبه جزیره کره

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه و «چو تائه یول» وزیر امور خارجه کره جنوبی در مورد وضعیت شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «چو تائه یول» وزیر امور خارجه کره جنوبی در مورد وضعیت شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از دیدار سرگئی لاوروف و چو تائه یول در حاشیه اجلاس «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آ. سه. آن) در لائوس اعلام کرد: وزیران امور خارجه ۲ کشور [روسیه و کره جنوبی] در مورد روابط دوجانبه و همچنین وضعیت شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.

این وزارتخانه افزود: طرفین آمادگی خود را برای تداوم تماس‌ها درباره موضوعات مورد علاقه متقابل ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، این گفت‌وگو به درخواست طرف کره جنوبی انجام شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت که چو تائه یول هنگام درخواست ملاقات با وزیر روس، اصرار داشت که مطبوعات نباید در این نشست شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، نشست وزیران امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه‌.آن) با حضور وانگ یی وزیر امور خارجه چین برگزار و موضوع‌های مهم منطقه‌ای از جمله تنش‌ها در دریای جنوبی چین مطرح شد.

آ.سه‌.آن در سال ۱۹۶۷ با عضویت پنج کشور اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند آغاز به کار کرد و با پیوستن برونئی، کامبوج، لائوس، میانمار (برمه) و ویتنام در پایان قرن بیستم، این اتحادیه، رویکرد سیاست‌های امنیتی خود را به سیاست‌های اقتصادی تغییر داد.

نظر شما