شناسهٔ خبر: 67838325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبرداری از طریق نصب همراه بانک جعلی در تبریز

تبریز - ایرنا - رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: کاربری که در فضای مجازی به دنبال دانلود و نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها بود، با کلیک بر روی لینک جعلی موجب خالی شدن حساب بانکی خود شده بود که با تلاش کارشناسان این پلیس تمام مبلغ برداشتی به حساب وی عودت داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ اکبر محمد جعفری با اعلام این خبر افزود: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد مالباخته با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود آن از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی ها به برنامه مذکور متوجه می شود این برنامه نه تنها خدمات بانکی مدنظرش را ارائه نمی دهد بلکه کل موجودی وی را که یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال بود به طور غیرمجاز برداشت شده است.


محمد جعفری افزود: برای احقاق حق این شهروند بزه دیده، کارشناسان پلیس فتا در سریع ترین زمان ممکن و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدامات لازم را دراین مورد انجام دادند و مبلغ برداشت شده به حساب وی عودت و پرونده جهت ادامه رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.
وی تاکید کرد: کاربران برای دانلود و نصب هرگونه همراه بانک صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کرده و علاوه بر اینکه برنامه های کاربردی را از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل کنند.
وی توصیه کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

نظر شما