شناسهٔ خبر: 67837185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آمریکا در اجلاس گروه ۲۰ با طرح مالیات بر ثروتمندان مخالفت کرد

ایالات متحده طرح گروه ۲۰ برای مالیات بر ثروتمندان را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرانس۲۴ نوشت: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت: آمریکا نیازی به مذاکره برای توافق بین المللی در مورد مالیات فوق العاده بر ثروتمندان ندارد.

این طرح که در رأس دستور کار نشست وزرای دارایی گروه 20 در ریودوژانیرو قرار گرفته بود با رای منفی آمریکا لغو شد. مالیات بر اَبَرثروتمندان اولویت کلیدی رئیس جمهور چپ‌گرای برزیل، لولا داسیلوا است که امسال ریاست گروه G20 از اقتصادهای بزرگ جهان، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد.

یلن در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریودوژانیرو، پیش از نشست عصرانه وزیران دارایی برای بحث در مورد این موضوع گفت: «هماهنگی سیاست مالیاتی در سطح جهانی بسیار دشوار است. ما نیازی نمی بینیم یا واقعا فکر می کنیم که تلاش برای مذاکره برای یک توافق جهانی در این مورد مطلوب است. ما فکر می کنیم که همه کشورها باید مطمئن شوند که سیستم های مالیاتی آنها منصفانه و مترقی است. واشنگتن به شدت از مالیات های مترقی حمایت می کند و اطمینان حاصل می کند که افراد بسیار ثروتمند و با درآمد بالا سهم خود را پرداخت می کنند.»

مخالفت آمریکا درحالی این طرح را ناکام گذاشت که برزیل برای دستیابی به توافقی جهانی برای اخذ مالیات از ثروتمندترین افراد از سوی فرانسه، اسپانیا، آفریقای جنوبی، کلمبیا و اتحادیه آفریقا حمایت می‌شد.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط سازمان غیردولتی آکسفام منتشر شد، نابرابری جهانی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. بر اساس این مطالعه، یک درصد ثروتمندترین افراد جهان در یک دهه بیش از ۴۰ تریلیون دلار درآمد داشته اند، اما مالیات آنها طبق معمول پایین است.

گابریل زوکمان، اقتصاددان فرانسوی و مشاور گروه ۲۰ در مسائل مالیاتی، تخمین می زند که نرخ مالیات میلیاردرها ۰.۳ درصد از ثروت آنها را تشکیل می دهد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما