شناسهٔ خبر: 67834964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سازمان ملی هوش مصنوعی، متولی تنظیم‌گری دستگاه‌های مختلف در توسعه ابعاد مختلف هوش مصنوعی است

این سازمان با چنین اختیاراتی برای نخستین‌بار است که در کشور ایجاد شده و این فرصت را به کشور می‌دهد تا بتواند بر ابر چالش‌های حوزه ی آب، نهادهای مالی، اقتصادی و انرژی و … فائق بیاید. با این حال انتظار می‌رود برای عملکرد بهتر این سازمان، دستگاه‌ها بالاترین سطح هماهنگی را در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی داشته باشند تا خروجی کار مؤثرتر باشد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی در یک مصاحبه به تشریح ابعاد مختلف این سازمان پرداخت و خاطر نشان کرد، این سازمان مسئولیت ساماندهی همه حوزه‌های هوش مصنوعی در سایر نهادها را بر عهده خواهد گرفت؛ مساله ایجاد توازن و هماهنگی بین همه این دستگاه‌ها از جمله در معاونت علمی، وزارت ارتباطات و سایر نهادها برعهده سازمان ملی هوش مصنوعی و شورا گذاشته شده تا از موازی‌کاری و هدررفت منابع جلوگیری شود.

این سازمان با چنین اختیاراتی برای نخستین‌بار است که در کشور ایجاد شده و این فرصت را به کشور می‌دهد تا بتواند بر ابر چالش‌های  حوزه ی آب، نهادهای مالی، اقتصادی و انرژی و … فائق بیاید. با این حال انتظار می‌رود برای عملکرد بهتر این سازمان، دستگاه‌ها بالاترین سطح هماهنگی را در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی داشته باشند تا خروجی کار مؤثرتر باشد.

لازم به ذکر است که سازمان مذکور روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از وزرا افتتاح گردید. همچنین جزئیات سند ملی هوش مصنوعی نیز در همین روز ابلاغ شد.

 

نظر شما