شناسهٔ خبر: 67589952 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وحشت «نیکلاس کیج» از هوش مصنوعی

«نیکلاس کیج» بازیگر هالیوودی اعلام کرد که امیدوار است اسکن‌های بدنی‌اش برای بازآفرینی چهره‌اش روی صحنه، پس از مرگ مورد استفاده قرار نگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ «نیکلاس کیج» در مصاحبه‌ای با نیویورکر گفت که از هوش مصنوعی وحشت دارد و امیدوار است اسکن‌های اخیر بدنی که او برای دو پروژه آینده انجام می‌دهد به عنوان مرجع فناوری هوش مصنوعی برای بازآفرینی او روی صفحه پس از مرگش مورد استفاده قرار نگیرد.

ایسنا نوشت؛ کیج قرار است در سریال «مرد عنکبوتی نوآر» محصول مشترک «+MGM» و آمازون پرایم بازی کند که برجسته‌ترین نقش تلویزیونی‌اش تا به امروز را رقم می‌زند. او اعتراف کرد که تلویزیون هرگز برای او جذاب نبوده اما آنچه که برایش جالب بوده زمانی است که می‌توانستم چیزی را بیان کنم».

این بازیگر با اشاره به این که قرار است بزودی برای دو پروژه آینده‌اش از او اسکن‌های بدنی انجام شود، گفت: «آنها باید مرا در رایانه بگذارند و با رنگ چشمم مطابقت دهند. آنها فقط بدنم را می دزدند و از طریق هوش مصنوعی دیجیتال هر کاری که می خواهند با آن انجام می دهند. ... امیدوارم هوش مصنوعی نباشد. من از آن وحشت دارم. من در مورد آن بسیار حرف‌زده‌ام ... واقعا حقیقت هنرمندان به کجا ختم خواهد شد. وقتی من مُردم، دوست ندارم با بدن و صورت من از طریق هوش مصنوعی کاری کنید».

کیج همچنین در طول مصاحبه گفت که در این مرحله از حرفه‌اش چندان علاقه‌ای به بازی در فیلم‌های 100 میلیون دلاری ندارد، اگر پروژه درستی از راه برسد، با آن‌ها مخالف نیست. برنده اسکار می‌گوید که نقش‌های اخیر در درام‌های مستقل مانند «خوک» و «سناریو رویا» با علایق حرفه‌ای او مطابقت دارد.

اخیرا «تام هنکس» دیگر بازیگر آمریکایی برنده اسکار، در پیامی که برای ۹.۵ میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام منتشر کرد، گفت که تصویر او در یک تبلیغ بدون اجازه او استفاده شده است و عنوان کرد ویدیویی وجود دارد که در آن برخی از طرح های بیمه دندانپزشکی با نسخه هوش مصنوعی من تبلیغ می شود که هیچ ارتباطی با آن ندارم.

این بازیگر در گذشته در مورد استفاده از هوش مصنوعی در فیلم و تلویزیون ابراز نگرانی کرده بود، اگرچه او با تایید نسخه‌های دیجیتالی تغییر یافته خود در فیلم مشکلی نداشته است. انیمیشن کامپیوتری فانتزی کریسمس «قطار سریع‌السیر قطبی» در سال ۲۰۰۴ از یک نسخه CGI از «هنکس» استفاده کرد. او همچنین در صحنه‌هایی در فیلم «مردی به نام اوتو» در سال ۲۰۲۲ با استفاده از تکنیک‌های کامپیوتری پیر شد.

 

نظر شما