شناسهٔ خبر: 67829443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۵ پرونده انفجارهای تروریستی کرمان در کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به تشکیل کمیسیون پزشکی برای ایثارگران این استان در کرمان طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) گفت: طی این ۲ روز تعداد ۳۳۰ پرونده در این کمیسیون بررسی می شود که ۲۵۵ پرونده مربوط به حادثه تروریستی سال گذشته و بقیه مربوط به سایر موارد است.

صاحب‌خبر -

سعید ایرانمنش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی پیگیری‌های انجام شده کمیسیون پزشکی ایثارگران برای بررسی پرونده مجروحان و شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان امروز و فردا در شهر کرمان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: قبلا این کمیسیون به صورت غیابی در کرمان برگزار شده بود و پرونده تعداد زیادی از مصدومان حادثه تروریستی کرمان به صورت غیابی در این کمیسیون مطرح و ۱۲۰ نفر از این تعداد به صورت غیابی تعیین درصد شدند.

۲۵۵ پرونده انفجارهای تروریستی کرمان در کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید کرمان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: اما امروز و فردا کمیسیون تعیین درصد مصدومان حادثه تروریستی کرمان به صورت حضوری برگزار می شود تا حقی از فردی ضایع نشود.

وی تصریح کرد: در نهایت از روز شنبه هفته آینده به مدت یک هفته رای ها صادر و برای ایثارگران نتیجه تصمیم گیری پیامک می شود.

ایرانمنش گفت: رسانه ها نیز حدود ۱۰ روز آینده می توانند برای تنویر افکار عمومی نتایج کلی را دریافت و به عموم مردم اعلام کنند.

وی تعداد شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را ۹۷ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۵ نفر از این تعداد از اتباع هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: حدود ۴۵۰ نفر در صحنه اولیه انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان آسیب دیدند که از این تعداد ۲۶۰ نفر پرونده داشتند و در همان زمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند و از طریق یگان امنیتی شناسایی و تایید شدند اما حدود ۳۰ خانواده باوجود پیگییری های زیاد حاضر به حضور در کمیسیون و تعیین درصد نشدند.

وی گفت: برخی افراد نیز به دلیل اینکه مشخصاتی که در بیمارستان داده بودند کامل و واضح نبود هنوز تعیین تکلیف نشده اند و پرونده هر کدام از این افراد که به مرور زمان به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان مراجعه کنند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایرانمنش افزود: تیم های کمیسیون پزشکی به طور متمرکز از تهران حضور می یابند و در این کمیسیون نیز هفت نفر در قالب تخصص های پزشکی از جمله جراح عمومی، جراح مغز و اعصاب، ارتوپد و اعصاب و روان و نیز یک پزشک به عنوان دبیر در مجموع شامل هفت نفر حضور دارند.

وی اظهار داشت: برای بررسی پرونده ها و تایید حضور افراد در صحنه حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ۲ مسیر طی و پرونده افرادی که روزهای اول و دوم به بیمارستان ها مراجعه کردند تحویل گرفته و از طریق مراکز امنیتی تاییده اخذ و تشکیل پرونده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: یک گروه از مصدومان حادثه تروریستی کرمان نیز که مراجعه نکرده اند و ما نتوانسته ایم با آنها ارتباط برقرار کنیم هر زمان به بنیاد شهید مراجعه کنند برایشان پرونده تشکیل می شود.

وی گفت: گروه دیگر نیز که چند روز اول به بیمارستان مراجعه نکرده اند ما دسترسی به این افراد برای تایید یا تکذیب نداریم لذا این افراد لازم است از طریق شعبه هشت دادگستری تقاضا دهند و این شعبه موضوع امنیتی و درمانی را تایید می کند و بعد از تایید پرونده به ما ارجاع داده می شود.

۱۳ دیماه سال ۱۴۰۲ همزمان با مراسم بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۲ انفجار تروریستی در مسیر زائران در ورودی گلزار شهدای کرمان رخ داد که شمار مجروحان آن افزون بر ۲۸۰ نفر اعلام شده است.

نظر شما