شناسهٔ خبر: 67828210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در برگ دوم حسینیه اندیشه مطرح شد؛

جامعه اسلامی پیرو ولایت و تکلیف مدار است

همدان - برگ دوم از سومین دوره حسینه اندیشه در شهرستان درگزین با موضوع عاشورا و تکلیف مداری جامعه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در درگزین، صبح پنج‌شنبه برگ دوم از سومین دوره حسینیه اندیشه با حضور علاقه‌مندان و تعدادی از مسئولان ادارات شهرستان درگزین در کتابخانه عمومی آیت‌الله ربانی شاهنجرانی شهر شاهنجرین برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهار با اشاره به اینکه خداوند در سوره بقره آیه ۲۸۶ در مورد تکلیف انسان تاکید دارد گفت: در دنیای امروزی، قرآن بهترین نسخه شفا بخش و بهترین دستورها را به انسان می‌دهد و هیج عزتی بالاتر از اینکه انسان خودش را مکلف به تکالیف الهی بداند، نیست.

محمد بیات افزود: یکی از درس‌های مهم مکتب عاشورا و حماسه عظیم کربلا وفای به عهد و تکلیف مداری اصحاب امام حسین (ع) است که در تاسوعا و عاشورا اتفاق افتاد.

جامعه اسلامی پیرو ولایت و تکلیف مدار است

در ادامه یکی از اساتید موسسه کلامی احیا با بیان اینکه جامعه اسلامی، جامعه پیرو ولایت و تکلیف مدار است، اظهار داشت: جامعه ای که متشکل از سیدالشهدا، مالک اشتر، حضرت علی (ع) و … باشد، این جامعه دیندار است.

حجت‌الاسلام علیرضا اختیاری ادامه داد: اگر اسلام در زمان ائمه معصومین در بعضی از جنگ‌ها شکست خورد، به علت عمل نکردن به تکالیف دینی مسلمانان بود.

این کارشناس دینی با اشاره به دو آفت جامعه فعلی یعنی رفاه طبی و تجمل گرایی گفت: اگر بتوانیم این دو آفت را از بین ببریم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: لبیک گفتن ۷۲ نفر از یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا نشان از تکلیف مداری این بزرگوران بوده است و پاداش آنها بهشت برین و زنده بودن این نهضت بعد ۱۴۰۰ سال است.

جامعه اسلامی پیرو ولایت و تکلیف مدار است

در ادامه زهرا گلشنی یکی از اعضای فعال کتابخانه شاهنجرین به معرفی کتاب «وارثان عاشورا» نوشته علی صفای حائری از انتشارات لیله القدر پرداخت.

این کتاب مجموعه سخنرانی‌های استاد علی صفایی در محرم سال‌های ۷۲ تا ۷۷ است که در این کتاب با عنوان معرفت دینی تا حکومت دینی تشریح شده است.

در پایان این برنامه علیرضا قاسمی، یکی دیگر از اعضای فعال کتابخانه به مداحی و سوگواری ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران وفادار ایشان پرداخت.

نظر شما